Is de Nederland Bekend Kleur manifestatie een manifestatie gericht op vrijwel alleen de Islam??

Moet de titel niet zijn "Nederland bekend Islam"?

Ik zag zojuist dat een van de hoofdsprekers (moslima) in een filmpje zeer duidelijk te kennen gaf niets van homo's te willen weten en ze ook niet te accepteren.

Gezien de plaatjes op de website krijg je de indruk dat het om moslims gaat en niet om de rest van de miljoenen Nederlanders met een andere achtergrond dan de Hollandse klei.

Kun je dus als herkenbaar Joods, Christen, Homo etc. naar deze manifestatie of loop je de kans zelf met discriminatie in aanraking te komen, op een manifestatie die de indruk wekt hier tegen te zijn?

Je zou maar met iemand worden geconfronteerd die openlijk antihomo is..... vreemd toch???

Toegevoegd na 54 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=uq92cth_tyo

filmpje voor de liefhebbers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan, als zij tegen homo's is mag dat toch? Als ze er iets tegen doet, dan is het pas verkeerd. Maar zij mag haar eigen mening verkondigen. Ze mag zeggen: 'ik ben tegen homo's'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iklieg.... volgens mij begrijpt jij de term vrijheid niet nee... je mag niet tegen iemand zijn die daar NIETS aan kan doen stel jij krijgt kanker en iemand zegt dat ze daarom niets meer van je moet weten, dan moet je dat als maatschappij veroordelen zelfde kan met als voorbeeld, rood haar, groene ogen, een kaaskop, sproeten, bedplassen etc. etc. doe nog wat levenservaring op iklieg en dan zul je zien dat er mensen op heel geniepige wijze aan de grondslag van onze vrije maatschappij aan het morrelen zijn en dat mag niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus vrijheid houd niet in dat je mag DENKEN wat je wilt? Ik heb het helemaal niet gehad over zeggen tegen mensen dat ze slecht zijn. Als ik tegen iets/iemand ben dan mag ik wel zeggen ik ben tegen jou. Zolang ik hem niet uitscheld of iets in die richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij met je 16 jaar hebt nog heel veel te leren. Het selectieve commentaar dat je levert maakt dat in ieder geval duidelijk. Sommige gedachten zijn gevaarlijk. Intolerantie is een gevaar voor onze maatschappij. Het start vaak met denken en eindigt met doen. Maar goed, wat jij wil bij mama thuis. Misschien krijg je wel een ijsje als je het lief vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, ik heb nog nooit een geval gezien dat alleen het DENKEN al kwaad kan. Maarja jij zult wel beter weten...

Antwoorden (3)

Dat is een lastig ding. Zelf ben ik voor pluriformiteit, zwart, bruin, geel, wit, moslim, hindoe, jood, jehova, hetero, homo, bi...wat mij betreft doen we het allemaal samen.
Vervelend is wel dat niet iedereen de rechten waarvoor ze zelf opkomen, ook aan anderen gunt. Een deel van de moslims zal niet op de bres staan voor deze pluriformiteit.
Ik zal er niet heen gaan. Bovendien heb ik niks met massabijeenkomsten.
Ga normaal om met de mensen die je in je buurt, in je werk of op school tegenkomt, zie mensen als individuen, welke "kleur" ze ook hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij valt ik het filmpje op dat ze, net zoals velen met haar, het zuiver over HAAR rechten heeft zich zo te uiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat is ook zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens. +1
De stichting Nederland Bekent Kleur is een landelijke antiracisme organisatie die is opgericht in 1992. De stichting richt zich tegen iedere vorm van racisme, vreemdelingenhaat, islamofobie, antisemitisme of welke andere vormen van discriminatie dan ook.
Nederland Bekent Kleur is een onafhankelijke organisatie die niet verbonden is aan een bepaalde politieke of religieuze stroming. De stichting stelt zich ten doel de multiculturele samenleving in ons land verder te bevorderen.

Het is dus een organisatie tegen racisme, als ik dat zo lees.
En niet tegen discriminatie in het algemeen.
Anders zou homofobie er ook wel bij staan.

Dat vind ik inderdaad wel zorgelijk.

Ik heb ze meteen maar een mailtje gestuurd om
te vragen hoe dat zit:

E-mail: info(at)nederlandbekentkleur.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Misschien dat meer mensen hier een mailtje heen kunnen sturen. Voor fundamentalistische Christenen lijkt me ook geen plaats op zo'n manifestatie. Voor geen enkele fundamentalist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is wel een lijst met aansprekende namen. Maar ik ben toch een beetje bang voor manipulatie. Ik heb het niet zo op dit soort acties.
Ik vind de buurtacties van het Oranjefonds veel sympathieker. Gewoon in je eigen omgeving.
Als ik me moet baseren na een snelle blik op http://www.nederlandbekentkleur.nl/RAR/index.html dan zeg ik nee. De flyer toont twee hoofddoekjes, maar de pagina toont vooral de andere minderheden die het posium zullen bestijgen. Gekleurde mensen, en een openlijk blinde en openlijk homosexueel. Erg gezellig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag ik me af wat een extremistische moslima dan doet op deze manifestatie. Nou, inderdaad een gezellig clubje...... Je zou er staan en Joods en homo zijn.... om maar wat te noemen.