Waarom is het staatshoofd van het Verenigd Koninkrijk ook dat van Papoea Nieuw-Guinea?

Dit is toch altijd een kolonie van Nederland geweest en niet van het Verenigd Koninkrijk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Papoea-Nieuw-Guinea
ronron1212
6 jaar geleden
@NoteToSelf In 1975 werd het land onafhankelijk onder de naam Papoea-Nieuw-Guinea.
ronron1212
6 jaar geleden
@NoteToSelf het is een reactie en geen antwoord.
Maar bovenstaande staat er wel in.
ronron1212
6 jaar geleden
@NoteToSelf he is niets anders dan een link niet meer en niet minder en dat mag in een reactie. Niks copy en pasten. Dat is iets anders namelijk teksten overnemen.

Antwoorden (1)

Nieuw - Guinea Bestond vroeger uit een Australisch gedeelte en ja het koningshuis van GB is ook het koningshuis van Australië en nog steeds en nog van vele andere voormalige Engelse koloniën . Engeland heeft zeer goede relaties met zn ex kolonies en die hebben vrijwillig als symbool het Engelse koningshuis aangenomen als staatshoofd / ceremonieel \ Het voormalig Nederlandse deel is door Indonesië bezet en ja dat heeft geen Engelse kroon en Indonesië moet ( moest ) niks hebben wat dat betreft van Nederland .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het voormalig Nederlandse deel heet iets van Irian - Jaya. Mogelijk sinds 15 jaar er nog iets van Bayak of zo iets vaak bij staat. Manokwari is nu de hoofdstad Het was het dacht Hollandia In de Nederlandse tijd. Dus het voormalig Australisch gedeelte heet Papoea - New Guinea ,en het voormalig Nederlandse deel heet totaal anders tegenwoordig .