mijn dochter is al 9 maanden getrouwd met een amerikaan en woont er al bijna 1 jaar. greencard aangevraagd maar nog niks gehad hoelang kan dit duren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Dat kan (helaas) gemakkelijk 1-1½ jaar duren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht ze nog geen EAD hebben:
Een Employment Authorization Document is een pasje dat je welliswaar geen verblijfstatus geeft, maar wel het recht om in de Verenigde Staten te werken. Mocht ze ervoor kiezen om een EAD – die je in de regel veel sneller ontvangt dan een Green Card – aan te vragen, dan valt het aan te bevelen om ervoor te zorgen dat deze kaart tevens fungeert als een ‘Advance Parole’. Dat wil zeggen dat ze buiten de VS op reis mag gaan en weer terug mag komen ondanks het feit dat ze nog geen permanente verblijfsvergunning heeft. Wie deze kaart in bezit heeft, heeft tevens de mogelijkheid om een Social Security Number (het Amerikaanse equivalent van een burgerservicenummer) aan te vragen waardoor het ook mogelijk wordt om een Amerikaans rijbewijs te bemachtigen.
SimonV