in welke talen kan de politie een stopteken geven?

Ik kijk wel is wegmisbruikers maar ik vraag me af, want ze houden wel eens een Engelsman of duitser staande, maar in welke talen kunnen zo'n ''digitale'' stopteken geven? want een Italiaan weet bijvoorbeeld niet wat er bedoeld wordt met ''stop politie'' of ''volgen politie''. Dus in welke talen kunnen ze dit laten zien, en hoe zetten ze het dan om?

2.1K
tinus1969
6 jaar geleden
Engels is de lingua franca van Europa, een taal waarvan blijkt dat veel mensen die verstaan. Het is dus niet zo gek dat de politie eventueel op Engels overschakelt, maar niet op Duits, Italiaans, Swahili, of Mandarijn.

Antwoorden (1)

Net als de Engelse, Duitse en Italiaanse politie jou geen aanwijzingen geven in het Nederlands, geeft de Nederlandse politie geen aanwijzingen in het Engels, Duits en Italiaans. Toeristen worden geacht de verkeersregels te kennen. Daarnaast is een woord als "politie" in deze talen ongeveer hetzelfde en dus makkelijk herkenbaar. Ook het woord "stop" is in de meeste talen bekend. De politie kan ook gebruik maken van ongeschreven taal zoals handgebaren om aanwijzingen te geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
alexf52889
6 jaar geleden
wel degelijk zag ik ooit bij een staande houding in Nederland staan ''stop police'' dus uw antwoord is niet correct en dan is carabinieri (italiaans) echt heel anders als het nederlandse politie
Antoni
6 jaar geleden
In het Italiaans bestaat ook het woord "polizia".
alexf52889
6 jaar geleden
ja maar er is een HEEL GROOT verschil tussen ''polizia'' en ''carabinieri''
Utrecht
6 jaar geleden
MAAR ZE WETEN VAST WEL wat er bedoeld wordt, toch?
"Stop Politie" lijkt me voor nagenoeg iedereen wel duidelijk genoeg. (en daarnaast kan je aan de gang blijven met vertalingen: er rijden in Nederland meer Polen en Roemenen rond dan Italianen.....)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Engelstalige aanwijzingen om te stoppen komen inderdaad wél voor in Nederland.