Mochten DDR burgers wel naar het WK van 1974?

ik zag net een filmpje op Youtube waarop te zien was hoe Sparwasser van de voormalige DDR een goal maakte. het eerst volgende shot daarna is een shot waarop je ziet hoe tientallen mensen helemaal los gaan op de tribune omdat hun land (de DDR) gescoord heeft. Maar hoe kan het dat die burgers de muur over mochten. de wedstrijd was ten slotte in Hamburg en deze werd gehouden in de BRD.

Antwoorden (1)

Ja, DDR-burgers mochten naar het WK van 1974. De DDR-regering had een speciale afspraak met de West-Duitse regering gemaakt waardoor DDR-burgers naar het WK konden reizen.
Bronnen:
een maand geleden