In hoeverre heeft je prive leven invloed op het vootzetten van je carriere?

Stel ze komen er achter dat je een buitenechtelijke relatie hebt en je bekent dit, moet je dan aftreden in het geval dat je een bekende persoonlijkheid bent in een belangrijke functie. Denk hierbij b.v.aan Jack de Vries.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeilijk, normaliter zou dat los staan van elkaar in mijn ogen, maar Jack de Vries zit nu net bij de partij waar ze de "normen en waarden" hoog in het vaandel hebben staan. De gezin, hoeksteen van de samenleving en dat soort fratsen, met andere woorden hij verloochent compleet waar zijn partij voor staat.

Komt nog bij dat er bij defensie blijkbaar duidelijke richtlijnen zijn over dat er geen relaties op de werkvloer mogen plaatshebben, dus is hij ook nog eens in gegaan tegen de regels van zijn eigen departement.

Ik heb al in de krant gelezen dat de militairen hebben niet meer als volwaardige onderhandelingspartner beschouwen, dus in dat geval kan hij in mijn ogen zijn functie niet meer goed uitvoeren en zou hij er (mijns inziens) goed aan doen de eer aan zichzelf te houden en af te treden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In dit geval gaat het niet om een " bekende persoonlijkheid" alleen.
De staatssecretaris van defensie zit dicht op staatsgeheimen, en militaire gevoelige informatie.
Als hij wat te verbergen heeft, is hij gevoelig voor chantage.
Hij zit typisch in een carriére waarin dat wél belangrijk is.
In veel andere loopbanen is dat niet zo belangrijk.
Overigens doet in het bedrijfsleven de kreet "leadership by example" veel opgeld. Het voorbeeld dat hij geeft, als CDA-politicus, is weinig gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou los moeten staan, want je professionele functioneren heeft niets te maken met je privéleven.
Al geeft het wel een klein kijkje in je persoonlijke moraal.
En dat is nu misschien wel de reden dat een publiek persoon dan af moet treden. Omdat het vertrouwen in hem als persoon (vanwege de moraal) verdwenen of verminderd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vind je van de argumenten die Hapax aanvoert? (staatsgeheimen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ook mee kunnen spelen ja
Privé en zakelijke aangelegenheden zouden volledig los van elkaar moeten staan.
Zoals blijkt is ook een politicus maar een mens. Het is natuurlijk vervelend voor hem en zijn ondergeschikte dat dit naar buiten is gekomen maar goed; dit gebeurd bij zoveel mensen. Maar om nu ge handdoek in de ring te moeten gooien.....

Als iedereen die een buitenechtelijke relatie er op na houdt nu eens zijn baan zou zeggen....wat zou er dan gebeuren?
Wel; de werkeloosheid is dan in één keer opgelost.

Net overigens wel op het nieuws dat hij toch opstapt als staatssecretaris van defensie.