Waarom vraagt nederland geen onderpand bij griekenland, Bijvoorbeeld zoiets als hun de afspraken niet nakomen kreta van NL word?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Omdat Nederland juist probeert om van z'n overzeese gebiedsdelen af te komen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat moet nederland dan als onderpand stellen voor het geld dat wij lenen, om aan Griekenland te lenen...de waddeneilanden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat stel je voor als onderpand?

Dit zou een onwerkbare situatie opleveren. Ook omdat de waarde van dat onderpand ook keldert als de leningen niet terugbetaald worden.

Daarnaast zou de bevolking van bv. kreta het er ongetwijfeld niet mee eens zijn als ze ineens nederlands worden. Stel eens voor dat de provincie waar jij woont ineens door estland wordt overgenomen omdat Nederland niet kan betalen.

Het is dus simpelweg niet uitvoerbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Al is het wel een leuk idee om een lekker warm eiland in de Middelandse Zee te hebben.
Het schijnt dat we al de Acropolis hebben gegijzeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat als je Krata afpakt Griekenland alleen maar armer word en de euro minder waard. Dan heeft Nederland er geen voordeel van. Ik denk ook niet dat Griekenland daarmee akoord zou gaan en dan zakt de beurs nog verder weg. Kortom, het is alleen maar beter voor Nederland om ze nu geld te lenen dan later maatregelen te moeten nemen als het al te laat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het idee... dan moeten wij ook weer voor de kretenzers gaan zorgen... bovendien, moeten we ze dan ook nederlands laten leren... Lastig hoor!
We doen dat dus niet omdat er teveel praktische bezwaren zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten ze doen. Vind ik een goeie. En dan verkopen we het aan de Turken. Die hebben al een stukje (Cyprus) en zo veroveren ze op vreedzame manier heel Griekenland. Subliem.