Om welke bezuinigingen zijn de grieken nu zo boos?

De grieken gaan massaal de straat op omdat er bezuinigd moet worden. Welke bezuinigingen roepen deze woede op? Waar gaan ze op bezuinigen? Zijn ze echt zo extreem?

Ik bedoel bij ons (NL) staan er ook een aantal pittige bezuiniging op de planning maar hevig protest heb ik tot nu toe nog niet gezien....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de bezuinigingen is het ambtenarenapparaat onderwerp van de maatregelen. Velen zullen hun baas verliezen, en anderen verliezen hun 13e en 14e (!) maand. Die mensen zijn niet gelukkig met deze ontwikkelingen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de grieken zijn boos omdat de rijken niet aangepakt worden.
maar dat de mensen met de laagste inkomens de duppe zijn van de maatregelingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat o.a. de pensioenleeftijd wordt verhoogd van 53(!!!) naar 65. Dat hakt erin, maar 53 is natuurlijk niet realistisch en ook niet vol te houden op langere termijn.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dit zo lees snap ik niet waarom wij nederlanders alles maar nemen als makke schaapjes die straks gewoon gaan werken tot ze 67 zijn.
Wat ik ook had gehoord, is dat Griekenland de komende 5 jaar, ieder jaar het bedrag moet gaan besparen, dat in Nederland wordt gespreid over een periode van 4 jaar. Zeg maar 20 miljard in NL over de komende 4 jaar, en 20 miljard per jaar voor 5 achtereenvolgende jaren in Griekenland.
Dus da's wel vrij extreem.

Toegevoegd na 53 seconden:
En dat zijn voorwaarden die worden gesteld bij het lenen aan Griekenland van dat geld van de Europese Unie en het IMF.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook gehoord dat ze de boel al een paar jaar flessen, en dat moet nu toch echt worden terugbetaald. Of wil jij dat graag voor die Grieken doen? Want daar hoopt de stakende Griek natuurlijk wel een beetje op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil dat helemaal niet voor die Grieken doen.
En natuurlijk moeten ze dat terugbetalen. Het is daar een zooitje wat de staatsboekhouding betreft.
Ik hoorde van iemand die daar woont dat de gemiddelde Griek de belastingen ontduikt. Als ambtenaar wordt je verplicht om belasting te betalen; veel bezuinigingen treffen ambtenaren, dus die voelen zich dubbel 'gepakt'.