Wat in de tussentijd?

Wanneer je in beroep gaat wanneer je het niet eens bent met de vingerafdrukken in je paspoort / ID-kaart (lees dit: http://www.idweblog.nl/in-bezwaar-en-beroep-over-de-nieuwe-paspoortwet/ ) Krijg je in de tussentijd iets vervangends of ben je al die jaren paspoort loos?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zoals ik het lees krijg je niks vervangends.
Wat zou dat dan moeten zijn, wat ook nog internationaal als reisdocument geaccepteerd wordt?

Je maakt bezwaar tegen het officiele en vastgestelde reisdocument en het is Europese regelgeving die de verplichting oplegt van vingerafdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je krijgt niets vervangends.

Je gaat in bezwaar tegen de eis van de vingerafdruk op de chip, dat is echter verplicht, dus dan krijg je geen paspoort.

Vervolgens kun je bezwaar maken tegen het feit dat je geen paspoort krijgt, of zelfs een rechtszaak beginnen, zoals die student die dat doet / deed, maar zo'n procedure heeft niet de uitwerking dat je een paspoort krijgt zonder vingerafdruk in de tussentijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is deze kwestie `slikken of stikken`Het is een door de regering goedgekeurd middel. Hier kan je het niet mee eens zijn. Kans op uitzondering is vrijwel kansloos. Dan kun je kiezen om binnenslands te blijven en niet meer van baan te veranderen.
Voor legitimatie ter plekke en voor het stemmen kan je nog je rijbewijs gebruiken.(Als je die hebt)