Wanneer Belgie zich niet van Nederland had afgesplitst, zouden de landen beide wereldoorlogen bepaard zijn gebleven of juist niet?

Dus ook Nederland in 1914.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee dan hadden ze ook betrokken geweest bij de oorlogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij de tweede wereld oorlog wilde de duitser belgie gebruiken voor de doortocht naar engeland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In beide gevallen: nee.
Tenminste, wat het grondgebied aangaat dat België heet.
In de eerste Wereldoorlog was België de aangewezen plek om op te stomen naar Parijs, dachten de Duitsers.
En Hitler was uit op een Wereldrijk, ongeacht van wie die landen waren en waar de grenzen liepen.
14 jaar geleden
Der Fuhrer wild "Het grote Duitse Rijk" en hij was dus bezig met gebiedsuitbreiding en hoe de veroverde landen heetten en of ze afgesplitst waren interesseerde hem geen fluit. Het had dus geen veschil opgeleverd.