Wie heeft de macht over het huidige leenstelsel?

Wie heeft de macht over het leenstelsel van nu en waarom hebben ze het veranderd met het vorige (bepaald bedrag per maand) stelsel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Wat bedoel je met de macht?
Amadea
9 jaar geleden
DUO heeft dat in handen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DUO is een uitvoerende instantie die bepalen de regels niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wie heeft het leenstelsel bedacht en wie zou het eventueel kunnen veranderen?
ronron1212
9 jaar geleden
De regering heeft dat bedacht.

Antwoorden (1)

In principe jij en ik ( er van uitgaande dat je al 18 bent) Dit voorstel is gedaan door de minister en vervolgens goedgekeurd door de tweede kamer. De tweede kamer wordt weer gekozen door het kiesgerechtigde deel van bevolking. Dit is nu eenmaal zoals onze democratie werkt. Hadden wij met zijn allen een geheel linkse meerderheid gekozen, dan had het er heel anders uit gezien.