Duitsland had in Nederland bereikt wat men wilde bereiken: er waren uiteindelijk weinig nederlandse joden die de bevrijding hebben mogen meemaken. Dus in die zin hebben ze de oorlog gewonnen, ook al hebben we ons de illusie voorgehouden dat dat niet zo is. Door de bevrijding door de Amerikanen is de bezetting door de Duitsers slechts vervangen door een economische en militaire afhankelijkheid aan de VS. Politiek gezien waren er indertijd niet eens zulke grote verschillen tussen Duitsland en de VS, dus ik vermoed dat er weinig verschil zou zijn. Overigens is het een illusie dat Nederland na 1945 een 'vrij' land is geworden. We zijn nog steeds zeer afhankelijk van de VS, die hier nog steeds een legerbasis heeft, compleet met kernwapens. De VS hoeft maar met zijn vingers te knippen om Nederlanders in te zetten in oorlogen waar Nederland helemaal niets mee heeft te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan hadden we nu duits gesproken....wilkommen........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan spraken we nu allemaal vloeiend Duits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan was Nederlan heel anders uit gezien. Was in ieder geval geen vrij land meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan waren we de deelstaat Niederlanden van de BRD.
itsme
14 jaar geleden
Waarschijnlijk waren we dan een deelstaat van Duitsland geworden en was Angela Merkel de baas en niet Balkenende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan was Nederland een deel van Duitsland. De Nederlanders echter waren naar Oekraine getransporteerd. In het voormalige Nederland woonden dan Duitsers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zat Nederland nu vol met kuilen.