Mogen ministers en kamerleden ook overuren declareren?

Of moeten ze het doen met hun salaris en het maakt niet uit hoeveel uur ze daarvoor moeten "draaien"?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Nee, ministers en kamerleden zijn vierentwintig uur per dag minister en kamerlid (volksvertegenwoordiger). Ze krijgen geen vergoeding voor extra werkuren.
Antoni
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Ga er maar vanuit dat je boven een bepaald inkomen geen overuren meer kan declareren.
Antoni
9 jaar geleden
Zebedeus1958, de sites van mijn bronnen geven ook alleen maar algemene informatie over de vergoedingen voor ministers en kamerleden. Interessant als je daar meer over wil lezen, maar verder geen "bewijs" voor mijn antwoord, dat klopt. Wat ronron1212 hierboven schrijft, is overigens ook juist.
Antoni
9 jaar geleden
Als er geen vergoeding voor overuren bestaat, zal daar ook (vrijwel) geen informatie over te vinden zijn...
ronron1212
9 jaar geleden
Dat klopt Antoni dat zijn gewoon afspraken.
Computoon
9 jaar geleden
Overurenvergoeding is iets wat vaak voorkomt in uitvoerende functies. Maar de directie van een bedrijf krijgt ook geen overurenvergoeding. Dat hoge salaris (en vaak een bonus, want om ondui
Computoon
9 jaar geleden
delijke redenen is een hoog salaris alleen onvoldoende) moet al dat werken buiten standaardwerktijd compenseren. Voor het gemak noemt zo'n directeur het verblijf op de golfbaan of in het restaurant ook als werk. Zo kun je van je hobby je werk maken :-)
ronron1212
9 jaar geleden
D is niet alleen bij goed betaalde directeuren dat begint ook al in de lager functies.
tinus1969
9 jaar geleden
Hoewel ministers en kamerleden formeel geen ambtenaren zijn, volgens ze vziw wel een aantal regels voor ambtenaren.
Ambtenaren vanaf (iirc) schaal 10 krijgen geen vergoeding voor overuren. Dit zijn iha HBO+ functies.
Dit is geregeld in het BBRA ('de ambtenaren CAO', die niet zo mag heten, omdat ambtenaren officieel geen arbeidsovereenkomst hebben).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze krijgen een salaris voor de prestatie die ze leveren, hoeveel uur ze daaraan besteden moeten ze zelf weten. Maar ga er maar gerust van uit dat je, in de periode dat je in de in de kamer zit, 18 uur per dag werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze krijgen officieel ook geen salaris en zijn niet in loondienst, zij krijgen een schadeloosstelling (zie de link van Antoni) en krijgen dus echt geen overuren uitbetaald. Overigens, zoals computoon opmerkte krijgen vooral lagere banen overuren uitbetaald, hogere functies (ook onder directieniveau, doorgaans vrijwel alle WO functies) geen overuren. Ze werken juist zelf extra veel om carriere te kunnen maken.