Wat gebeurt er met een land als die uitgestorven raakt?

Stel door emigratie,lage geboortecijfers etc. (onwaarschijnlijk) noem maar op een land onbevolkt raakt bijvoorbeeld Nederland. Wat gebeurt er dan met het grondgebied? Wordt dit teruggegeven aan de natuur of verdeeld tussen Duitsland en Belgie?
Zijn er voorbeelden van dit soort landen of scenario`s?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Landen raken niet uitgestorven.

Maar er zijn wel equivalente gebeurtenissen bekend in bepaalde gebieden. Mensen trekken dan weg om dat er geen bestaan meer is op te bouwen. En niemand trekt er naar toe om dezelfde reden. Kortom er ontstaat een verlaten gebied met spooksteden. In Amerika had je de dust bowl (zie de link) en heb je bv Detroit, een stad die feitelijk falliet is en waar in 2008 nog 900.000 mensen woonde en in 2010 nog maar een dikke 700.000. Dat leid tot spookwijken en leegstand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goed voorbeeld in deze is Israël, waar de bevolking 2000 jaar geleden verjaagd en verstrooid werd, en het land helemaal verwoest, ingenomen werd door onringende volken,die er nu van overtuigd zijn dat het land altijd al van hen geweest is!.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat nog vreemder is dat de Israeliers claimen recht te hebben op dezelfde grond op basis van een boek waarin ze zelf geschreven hebben dat het land ze gegeven is. Waarna ze zelf na de exodus er iedereen uitgejaagd hebben die er toen woonde. Als je het allemaal door gaat trekken moet in Amerika het land teruggegeven worden aan de Indianen, Australie aan de Aboriginals en ongetwijfeld is er vanuit de geschiedenis een eindeloze reeks van kleinere voorbeelden samen te stellen.