Is er een nadeel,om de kilometerheffing te schrappen en het geld via verhoging van de benzineaccijns te innen?

Het is voor mij onbegrijpelijk waarom de overheid wil bijhouden,veelal middels kostbare aanpassingen op wegen en in auto's,hoeveel kilometer de mensen rijden.
Via accijns zorg je er tevens voor,dat benzineslurpers meer betalen en dat buitenlanders ook bijdragen aan het gebruik van onze wegen. Waarom zo moeilijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de overheid naast je geld, ook graag weet waar je je precies bevind. Met het door hun bedachte systeem kunnen ze de mensen dag en nacht volgen, ook achteraf. Dat gaat niet als ze de prijs in de brandstof verstoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In theorie gaat het niet om het geld, maar om mensen te dwingen niet of wel op een bepaalde plek op een bepaald moment ergens te rijden.
De NL overheid is zo ondeskundig en ignorant dat zij geen enkel begrip hebben voor privacy overwegingen van burgers.