Hoe lang duurt een crematie die door de Gemeente wordt betaald?

Wordt tijdens dit soort ceremonies wat tijd uitgetrokken, of is het uit financieel oogpunt echt een kwestie van een kort woord en de kist laten zakken? De nabestaanden hebben de erfenis niet geaccepteerd, de overledene had schulden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat wordt per gemeente geregeld.
Ik kwam via Google op verschillende instructies die wel overeenkomsten hadden:

- Indien bekend handelt de gemeente volgens wens van de overledene.
- De uitvaartverzorger offreert tegen zo laag mogelijke kosten.
- Er is geen onderhandeling mogelijk voor aanvullende diensten. Nabestaanden kunnen bijvoorbeeld niet bijbetalen voor een mooiere kist.
- De gemeente betaalt geen rouwadvertentiekosten, kaarten en dergelijke; dit mag wel worden geregeld door nabestaanden/belangstellenden.
- Voorafgaand aan de uitvaart is er een korte dienst (maximaal 30 minuten).
- Tijdens de uitvaart worden maximaal twee muziekstukken gespeeld en bij het verlaten van de aula of bij het zakken van de kist maximaal één.
- Bij de afscheidsdienst worden maximaal twee sprekers toegelaten.
- Catering na de uitvaart komt is alleen mogelijk op kosten van nabestaanden/belangstellenden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, Rabelais. Informatief antwoord.