Wat betekent het als je voor de 2e keer wordt verhoord in dezelfde zaak?

Ik had afgelopen maand al een verhoor en nu ben ik weer uitgenodigd voor een verhoor terwijl ze alleen iets aan een leerkracht zouden vragen. Betekent dit nu dat ik schuldig ben of kan het nog zo zijn dat ik onschuldig en betekent dit dat ze bewijs hebben of alleen nog vermoeden en ze het dan uit mij willen halen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Amadea
9 jaar geleden
Jij weet zelf heel goed of jij schuldig bent of niet. En de waarheid wordt altijd achterhaald....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies. En het feit dat je schrik hebt nu zegt degene die het onderzoek doen ook wel wat....
ronron1212
9 jaar geleden
Door de mand gevallen het is dus duidelijk dat jij het gedaan hebt.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Al is de leugen nog zo snel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou is het niet zo dat de waarheid altijd achterhaald wordt, helaas.. Er zitten nog steeds mensen onschuldig vast en soms is er gewoon geen link.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja dat dan weer wel helaas :-(

Antwoorden (1)

Ondanks de reacties van mensen die zeggen dat jij iets doet wat niet mag:

"Onschuldig tot het tegendeel bewezen is."

Aangezien we uitgaan van dit principe in Nederland ga ik gewoon je vraag beantwoorden.

Je weet zelf inderdaad of je wel of niet schuldig bent. Of je ook werkelijk schuldig wordt verklaart hangt van de bewijswaarde of die de politie heeft weten te vergaren.
Dat je wordt uitgenodigd voor nog een verhoor kan meerdere dingen betekenen. Ze kunnen inderdaad opnieuw bewijs hebben gevonden waarmee ze je gaan confronteren. Ze kunnen je ook nog een keer verhoren om je verhaal te controleren. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken.
Maar dat betekent niet dat je al schuldig bent en je bent in principe nog steeds onschuldig. Overigens heb je altijd het recht om te zwijgen tijdens het verhoor, ook heb je recht op een advocaat tijdens het verhoor. "Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden".
Nu is het wel de vraag of het verstandig is om te doen of je onschuldig bent terwijl je bij jezelf weet dat je het gedaan hebt. Ik zeg niet dat je het hebt gedaan, maar dat weet je zelf wel. Daarbij is de politie wel zo opgeleid om schuldige mensen op een manier te laten bekennen.