Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst

De Militaire Inlichtingen en Veiligheidsdienst (MIVD) levert inlichtingen- en veiligheidsinformatie aan de 4 krijgsmachtdelen van Defensie. Deze informatie is van groot belang in de voorbereidingen van de algemene verdedigingstaken van Defensie.

http://www.defensie.nl/mivd/

De AIVD doet in binnen- en buitenland onderzoek om tijdig dreigingen en risico’s te onderkennen voor de nationale veiligheid.

www.aivd.nl
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

aivd = is voor alle gewone inlichtingen over personen en diensten
mivd is alleen gericht op militaire zaken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AIVD = Algemene Inlichtingen en VeiligheidsDienst
MIVD = Militaire Inlichtingen en VeiligheidsDienst