Waarom was Jimmy Carter - als Democrat - zo populair in het Zuiden van de USA?

Hoe kan het dat een Democrat zo populair was in het de Zuidelijke Staten van de USA, terwijl hier normaal gesproken de Republikeinen erg populair zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Jimmy Carter is zelf afkomstig uit het Zuiden, namelijk uit de staat Georgia, misschien daarom?
Antoni
10 jaar geleden
Verder was hij zeer gelovig en persoonlijk fel gekant tegen abortus. Eigenschappen die hem waarschijnlijk ook populair maakten bij Republikeinen.

Antwoorden (1)

Het is pas sinds kort dat de Republikeinse Partij populair is in het Zuiden. vroeger was de Democratische Partij juist populairder.
De Democratische en republikeinse Partijen zijn dan ook allebei eigenlijk geen samenhangende partij met een samenhangende ideologie; het zijn eerder beide een samenwerking tussen verschillende facties. 'Southern Democrats' zijn een specifieke (in een aantal opzichten tamelijk conservatieve) subgroep binnen de Democratische Partij.
tinus1969