Ik ben verhuisd naar een andere provincie, moet het sw bedrijf overplaatsing regelen als ik dat zou willen?

Ik ben een gedetacheerd medewerker en wordt uitgeleend aan een sociaal werkvoorzieningsschap. Ik ben een tijd bij familie gebleven tijdens mijn werkweek maar denk steeds meer aan een overstap naar de provincie waar ik nu woon omdat ik te lang van huis ben. ( 160 km) Ik heb iets gelezen over overplaatsing en wachtlijsten. Stel het sw bedrijf moet mijn overplaatsing regelen en ik kom op een wachtlijst, hoe gaat het dan met mijn inkomen? Er is al zoveel onzekerheid bij de sw bedrijven en ben bang voor baanverlies....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee, dat moet het sw bedrijf niet. Het UWV bepaald of je wsw verklaring krijgt, de gemeente waar je woont, biedt je de mogelijkheid in dienst van het sw bedrijf te komen. 160 km verder, is dus een andere gemeente die deze mogelijkheid biedt, bij een ander sw bedrijf. Wat het huidige sw bedrijf wel voor je kan doen, is informeren of je tijdelijk stage kunt lopen bij het sw bedrijf in de andere gemeente. Dan blijft zo lang je stage loopt, je huidige werkgever je salaris betalen en je gaat kijken hoe het bevalt bij dat andere bedrijf. Bevalt het jou, maar ook je nieuwe werkgever, dan mag het nieuwe sw bedrijf voorstellen aan je gemeente, je daar te houden. Dat is de enige mogelijkheid voor het sw bedrijf om je hiermee te helpen. Ik werk ook bij een sw bedrijf en heb net een nieuwe collega, die dat zo is gelukt.