Als ik op de vrije markt mijn afvalcontainer kon laten legen was het dan goedkoper?

Mijn huidige afvalcontainer heeft, voorzover ik weet een inhoud van 240 liter en mag maximaal 80 kilogram wegen als ik hem aanbied ter leging.

Ik betaal omgerekend meer dan 8 euro per keer dat hij geleegd wordt.

Als ik de keuze zou hebben om zelf een bedrijf te kiezen dat de container kwam legen, zou ik dan goedkoper uit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
betaald iedereen zo veel? Of scheelt het per gemeente?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn gemeente ken ik een aantal mensen die hetzelfde betalen, in een naburige gemeente eveneens. In die naburige gemeente wordt van hetzelfde bedrijf gebruik gemaakt. Dit bedrijf blijkt bij nader inzien volledig in bezit te zijn van een aantal gemeentes, maar het heeft ook een commerciële poot die zaken doet met gemeentes die geen aandeelhouder zijn, maar ook met andere bedrijven en particulieren. Voorzover ik het kan inschatten had mijn gemeente een Europese Aanbesteding moeten doen, maar dat is niet gebeurd, ik verdenk de gemeente er dan ook van dat dit een enerzijds ongeoorloofde en anderzijds min of meer verkapte vorm van extra belastingheffing is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal eens informeren bij mijn gemeente. Betaal je een vast bedrag of krijg je een rekening per zoveel kilo? of zoveel kilo en als je daar over heen gaat een rekening?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betaal nog steeds een vast bedrag, hoewel de techniek die het mogelijk moet maken om te wegen en op basis daarvn te factureren volgens mij al wel enige tijd beschikbaar is in onze gemeente.

Het beste antwoord

Van facturen die ik langs zie komen voor bedrijfsafval niet, dat loopt vaak tegen de € 20,00 per lediging (ex BTW)maar de gemeente heeft ook een ophaalplicht en moet er dus voor zorgen dat elke heg en steg opgehaald wordt. Ga jij het zelf regelen (en dus niet meer betalen) dan worden de overigen duurder, en zullen er ook mensen zijn die het niet regelen. Als je echt per keer 80 kg aanbiedt, betaal je dus 10 ct per kg, ik geloof nooit dat een ander bedrijf dat daarvoor doet. Daarbij kun je in jou gemeente vaak ook nog zoveel kg vrij storten (GFT onbeperkt).