Als Nederlands staatsburger heb je geen visum en werkvergunning nodig in de landen van de Europese Unie.

Wanneer je langer dan acht maanden in het buitenland verblijft, ben je verplicht je uit te schrijven bij de dienst Burgerzaken van je gemeente. Dat hoeft niet als je op je oude adres terugkeert of een postadres neemt.

Denk ook aan verzekeringen zoals ziektekostenverzekering.
Als u als zelfstandige permanent in het buitenland aan de slag gaat, bent u niet meer verzekerd voor de Nederlandse sociale verzekeringen. Gaat u slechts tijdelijk in het buitenland werken, kunt u waarschijnlijk in Nederland verzekerd blijven.

Informeert u zich goed hoe het in uw situatie zit met te betalen belasting in buitenland en Nederland.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je info! :)
ronron1212
10 jaar geleden
De AOW is wel iets waar je nog even goed op moet letten.