Waarom lopen er altijd schrijvende mannetjes mee op foto's van Kim Jong Un?

Bij zoveel foto's zie je Kim Jong Un die weer een of andere fabriek bezoekt. Hij wordt altijd vergezeld door schrijvende mannetjes.. Wat schrijven deze mannetjes op en met welk doel???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De mensen die hem volgen zijn vaak hoge officieren in het leger maar ook wel is andere mensen van enig belang. Zij schrijven de woorden van Kim Jong-un op omdat zij zijn wijze woorden niet willen vergeten en zodat zij van hem kunnen leren.

Of zijn woorden en raad echt zo wijs zijn is natuurlijk nog maar de vraag, evenals of deze schrijvende mensen hem echt wijs vinden of dat ze alleen maar schrijven om eer te betonen aan de Leider. Dit soort uitingen van respect en eer zijn zeer belangrijk in Oost Azië (Korea, China, Japan) en komen daarom vaak voor (en staan bekend onder de Engelse benaming "face"; verwijs naar de tweede bron-link voor een beknopte inleiding tot het concept). Omdat ze zo vaak voorkomen, is het niet ongebruikelijk dat zo'n betoon alleen nog maar voor de vorm (dus uit beleefdheid) wordt gedaan maar dat het echte gedachtegoed erachter al lang verdwenen is.

Maar in het geval van de Kim Jong's, zij zijn opgehemeld tot het niveau van een onfeilbare leider dus je kunt wel raden wat voor schandaal het zou zijn als mensen niet hun potloodjes en noteerboekjes tevoorschijn zouden halen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus het gaat niet zozeer om wat ze schrijven maar meer om het feit dat ze schrijven, en zodoende eer betonen aan hul Leider.