Mag een politieagent informatie doorspelen naar je werkgever als je een bekeuring krijgt?

Dus een agent vindt het nodig om door te geven aan je werkgever dat je bekeurd bent

Toegevoegd na 52 minuten:
Het gaat om wildplassen en in kennelijke staat zijn. Even mee naar het bureau, legitimatie laten zien en weer heengezonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je aangehouden of niet, reed je in je eigen auto of 1 van de zaak?
Ritsuka
10 jaar geleden
volgens mij mag dat niet zomaar, of het zou echt relevant moeten zijn voor je werk, zoals crea noemt
paulus811
10 jaar geleden
Hoe komt die oom agent aan jouw werkgever? Die info had je helemaal niet moeten geven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wildplassen is een overtreding binnen de bebouwde kom. Daarbuiten niet.

Antwoorden (3)

Ik ben geen expert op dit gebied, maar het lijkt mij volledig tegen alle wetten op de privacy. Een bekeuring krijgen is een gebeurtenis uit je privéleven en daar heeft je werkgever niks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou fijn zijn als degene die de min geeft dit ook zou kunnen beargumenteren. Het lijkt mij ook prive
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben niet van -1. Maar, ik denk dat wat Hansu geschreven heeft niet helemaal waar is.
Als je namelijk koerier, buschauffeur of koerier bent (etc.. etc..) dan is het geen prive aangelegenheid aangezien je op dat moment aan het werk bent. Dus ben het gedeeltelijk eens met wayan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Agenten mogen niet van iedereen die ze aanhouden even de werkgever inlichten. Een ingenomen rijbewijs van een chauffeur is nog geen reden om de werkgever in te lichten.
Heb je bewijs van de actie van die agent ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen, een bekeuring mag niet doorgegeven worden aan de werknemer en al helemaal niet als doorgeven aan de werknemer geen enkel doel dient. Plus +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt aan de werkGEVER?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, bedankt voor de verbetering. werkgever (tweemaal). Plus blijft geldig :))
Ik denk dat je een handeling in de openbare ruimte hebt uitgevoerd, waardoor het privacy argument wegvalt. Als pow nieuws bij het parkeerbeheer klaagt dat eigen werknemers verkeerd parkeren dan is dat ok, ook met namen of autonummers. Het is mijns inziens een misdraging in de openbare ruimte en daarom niet privacygevoelig. Om de openbare orde te dienen vond de agent het nodig om je werkgever in te lichten, dat lijkt me prima als het belang van de werkgever werd geschaad. Ik neem aan dat het voor iedere omstander duidelijk was wie je werkgever is, omdat je een bedrijfsuniform aanhad of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bekend maken van dergelijke gegevens mag alleen als je bijvoorbeeld als werknemer onderweg was en door je handeling je werkgever betroffen is. dan heeft je werkgever een aanmerkelijk belang erbij om te weten wat je doet als voorbeeld ,
(een beveiliger die een object(orde op een festival) dient te bewaken en in kennelijke staat verkeert en staat te wildplassen . of een chaffeur die onderweg met een voertuig van zijn werkgever is en zich aan hetzelfde feit schuldig maakt, daarmee eventueel andere personen in gevaar brengt. B