hoeveel groepen strijden in syrie en tegen wie strijden ze?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In hoofdlijnen , de soennitische strijders gesteund door Saoedi Arabië , de sjiieten gesteund door Iran maar die steunen ook Assad indirect via Hezbollah !? Dan afsplitsingen van sjiieten , ik dacht de alawieten !? Dan nog radicale moslimstrijders !? Van diverse achtergrond . Dan nog koptische christenen , die houden zich rustig maar die worden en passant ook uitgemoord . Dan nog oude familie's ( stammen ) met andere machts agenda's ja allemaal tegen Assad en tegen elkaar bij tijd en wijlen . Het is een zooitje . Eigenlijk is het een strijd van Iran tegen Saoedi Arabië en andersom :( het volk is de dupe en als Amerika zou in grijpen is hij de gemeenschappelijke vijand dat zou iedereen het beste uitkomen .

Antwoorden (1)

Wie zal dit zeggen,er is zoveel onderlinge revaliteit en vijandigheid,dat men niet alleen tegen de regering vecht,maar ook onderling tegen elkaar vecht.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Syrische Burgeroorlog of de Opstand in Syrië wordt gevormd door een gewapende opstand en protesten van zowel de democratische oppositie, achtergestelde verarmde provinciale soennieten en politieke islamisten, salafisten en andere radicaal-soennitische strijders, onder de bevolking in Syrië.
fremar