Haar linker, witte, mouw is gemaakt van de sleep van de jurk die zij droeg op de dag dat zij met Friso in het huwelijk trad. Het staat symbool voor de aanwezigheid van Friso. Ze droeg deze jurk ook tijdens de abdicatie van Beatrix in april.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze kleding droeg Mabel ook tijdens de kroning van koning. De witte mouw is gemaakt van de stof van de jurk die Mabel droeg op haar trouwdag. Een bijzonder kleding stuk dus dat past bij deze gelegenheid, maar die ook refereert aan de mooie tijd die zij met haar man gehad heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mabel draagt vaak kleding van het merk Viktor en Rolf. Ook haar bruidsjurk was van dit duo, vandaar dat veel mensen denken dat het daar een verwijzing naar is.

Maar deze jurk is gewoon een ontwerp uit de Viktor en Rolf ready-to-wear collectie van najaar 2013. De jurk is iets langer gemaakt voor Mabel, maar verder is het helemaal dezelfde. Het was dus niet ontworpen met de uitvaart van Friso in gedachten. Dat neemt niet weg dat het een mooie symbolische jurk is voor een jonge weduwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@lique, wij hebben de jurk die getoond wordt in de show eens goed bekeken. Jij hebt zeer waarschijnlijk gelijk. Op de foto's lijken de mouwen identiek.
Het verhaal van de trouwjurk kwam van Kim Kötter via het TV-programma Wakker Nederland (WNL) en werd door veel media geciteerd.
Of het verhaal waar is ? Het kan waar zijn (hoe kwam zij aan die kennis) maar ik geloof het pas als Prinses Mabel het via de RVD bevestigd.
Van mij een + .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bevestigd moet zijn: bevestigt.
of: door de RVD laat bevestigen
Het is natuurlijk mooi als men er een symbolische betekenis aan kan geven, maar dat is dan niet in eerste instantie de opzet van de ontwerper geweest.