In hoeverre heeft een vreemd land iets te zeggen over inwoners van een ander land?

Mag de regering van een ander land eisen of verwachten dat de nederlandse regering optreed tegen nederlanders die dat vreemde land zwart maken...er slecht over spreken dus?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat mogen ze altijd vragen. Soms zullen ze ook dreigen met sancties, zoals b.v. een economische boycot.
Als die betreffende nederlanders in nederland wonen en zich houden aan de nederlandse wetgeving, kan de nederlandse regering daar formeel niet tegen optreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet zeker dat sommige landen naugezet bijhouden wie hen niet behaagt en hen de toegang tot hun land zullen weigeren: Amerika, China, Singapore, Rusland, Israel en ga zo maar door.
Binnen Nederland kennen wij op dat gebied vrijheid van meningsuiting en dat houdt in dat de Nederlndse regeing niet gerechtigd is daartegen op te treden. Andersom ook: we moeten de Italianen, de Amerikanen en de Chinezen gewoon uitlachen als ze weer op de Holland bashing toer zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een land heeft niets te zeggen over individuen in het eigen land, laat staan over individuen uit een ander land...

Iedereen spreekt slecht als die over een ander spreekt...
Iedereen preekt slecht als die over een ander spreekt...
Iedereen preekt slecht als die over een ander preekt...