Waarom wordt de macht positie niet uitgevoerd worden door een man én een vrouw?

Als mannen van mars komen en vrouwen van venus is het toch logisch dat we van elk soort een leider hebbem,
Het zou toch onlogisch zijn om een alleen een visie te hebben van ene geslacht terwijl we eenmaal in een wereld leven waar we twee visies hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
zeer goede vraag.

Het beste antwoord

Twee kapiteins op een schip werkt niet.

Daarnaast zijn er veel meer visies. Als je begint te splitsen is het niet zomaar bepaald waar je stopt, er zijn zoveel verschillende levensvisies, zoveel verschillende groeperingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat de man meer ambitie in die richting heeft. Bovendien is het niet waar dat mannen van mars komen en vrouwen van venus. Dat is een filosofies verhaaltje.

Toegevoegd na 55 seconden:
Een vrouw heeft van nature een dienstbaar karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet iemand die roept dat mannen en vrouwen gelijk zijn, het lijkt me waarschijnlijk dat gemiddeld mannen ambitieuzer zijn dan vrouwen. Maar 'van nature een dienstbaar karakter'? Ik denk dat ik en héél veel vrouwen die ik ken dat gen missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrouw kijk je daar natuurlijk anders tegen aan ;-)
Achter de politieke schermen hebben zowel mannen als vrouwen machtige posities denk aan vrouwen als Condoleca Rice, Hillary Clinton en onze koningin. Een president is ook steeds vaker een vrouw, dus de emancipatie is politiek ook bezig.
2 Woordvoerders (man / vrouw) maakt het een stuk moeilijker om besluiten door te communiceren dus vandaar 1 leidsman.

Toegevoegd na 5 uur:
of leidsvrouw uiteraard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde vrouw komt misschien van venus en de gemiddelde man van mars.

Maar marsbewoners zijn nu eenmaal ambitieuzer dan venusbewoners. Dus een vrouw die zo ambitieus is dat zij graag aan de top wil staan heeft veel meer mars trekjes, dus uiteindelijk is er niet zo veel over van dat verschil.

Daarnaast, positieve discriminatie is ook ontzettend slecht. Wie wil nu een baan enkel om ze een vrouw is, en dat gaat in deze constructie wel gebeuren.

Als je goed bent is er geen glazen plafond als vrouw zijnde, dus hoeft er ook geen uitzondering gemaakt worden om ze naar de top te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat gaat niet goed samen. Er kunnen geen 2 kapiteins zijn op een schip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kan maar een stuurman zijn. Zodra twee mensen over een en hetzelfde onderwerp praten of zelfs moeten beslissen, zullen er altijd meningsverschillen zijn. Eerst moeten die twee samen op een lijn zien te komen, waarna ze een gezamenlijke beslissing moeten nemen. De kans is groot dat er altijd water bij de wijn moet worden gedaan.

Ik zie absoluut geen voordelen. Laten we het vooral houden zoals het nu is en het niet moeilijker maken dan nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een visie hebben maakt je nog niet tot een machthebber... of Leider...

Nee vrouwen zijn slimmer dan mannen en laten de mannen buitenshuis hun gang gaan, als ze maar binnenshuis de macht hebben, dulden ze een man om hen heen... Wil een man binnenshuis de macht dan moet die het veld ruimen...

Man en Vrouw samen aan de macht, daar komen geen wetten en regels of politiek van, maar kinderen...