Wie is er schuldig aan de val van het kabinet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WOUTer Bos ? JIJ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, was het maar zo'n feest. Nee, mijn complete voornaam is toch echt Wout.

Het beste antwoord

De taliban. Zonder hun was er daar geen oorlog en had het kabinet nog overeind gestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
LOL. Maar zonder 9/11 was Afghanistan met rust gelaten, dus moeten we Bin Laden de schuld gaan geven....

Andere antwoorden (13)

Voornamelijk het Eigen belang.
De één wil proberen in de peilingen te stijgen door een verkiezingsbelofte na te komen, de ander wil schouderklopjes blijven krijgen van Obama en consorten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het EGO van alle betrokkenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het CDA, het is de 2de keer dat ze dit flikken de eerste keer was het het referendum doorvoeren (ook een coalitieakkoord) van D66 tegenwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je avatar is ook erg toepasselijk! hihi.
Volgens mij is het een opzetje geweest van Maxime Verhagen en is Bos enorm gepiepeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wouter Bos - PvdA.

Hij had geen uitspraken moeten doen tot er een kabinet stampunt was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De incompetentie van onze regering, het zat er aan te komen en dit kabinet had net als zijn drie voorgangers nooit de eindstreep gehaald. Was het niet over de commissie Davids, de kwestie Uruzgan geweest hadden ze vast wel iets anders gevonden om deze bende politiek te kelen.
Het aanrekenen van fouten uit het verleden staat namelijk meer op de politieke agenda dan een oplossing aan te dragen voor de huidige politieke kwesties die veel meer cachet hebben. Politici aanrekenen en afrekenen op politieke voorgangers is aan de orde van de dag.
Buiten dat, de ministeriële portefeuilles en de staatssecretariaten worden erg slecht beheerd. Als in het ene kabinet een minister de portefeuille Verkeer en Waterstaat krijgt en in het volgende kabinet Justitie, dan vraag je mijns inziens om moeilijkheden en incompetentie.
Ik zag graag een hoogleraar financiën op de post van Financiën en niet een sukkel die ook nog een fout maakt als ie de wekelijkse boodschappen moet betalen bij de supermarkt. * dit laatste is gewoon een voorbeeld en weliswaar van enige waarheid doorspekt maar niet per definitie de complete waarheid ;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Incompetentie alom.
Zolang er een kliek bestaat die elkaar baantjes toeschuift zal er nooit iets veranderen.
De ministers konden het niet met elkaar eens worden over een in hun ogen belangrijk punt. Als er 2 het niet met elkaar eens worden kan je GEEN schuldige aanwijzen.
Of allen als schuldige aanwijzen natuurlijk.

Is dus niet vergelijkbaar met een kabinet dat door de kamer naar huis gestuurd wordt, dan is het duidelijk welke regerings partij (of deel daarvan) de regering laat vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kiezer. Als die een paar jaar geleden niet plotseling was teruggevlucht naar het CDA, dan was wijlen het kabinet BIV er nooit geweest.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is in de nederlandse politiek eerder regel dan uitzondering dat een kabinet voor het zingen de kerk verlaat.

Sinds de tweede wereldoorlog hebben slecht zes kabinetten de eindstreep gehaald.
rose
14 jaar geleden
De kiezer.Hoevaak moet jpb de fout ingaan,voordat de kiezers inzien dat deze harry potter er niks van bakt?Geen enkel kabinet overleeft jan pieter potter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we alles terug gaan redeneren,is het de schuld van de godsdienst. Die is aan heel veel ellende schuldig.
Je kunt nu wel Wout B., zijn maar je kunt er niets aan doen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is allemaal hun eigen schuld, altijd maar dingen doen wat in hun eigen belang is en niet dat van een burger.
gaan ze lopen ruzie maken als kinderen.

we hebben gewoon een nieuw kabinet nodig waar echt naar de burger geluisterd wordt en niet die onzinboetes, taks op verpakkingen terwijl je al belasting betaald voor het ophalen en verwerken van je afval. En als er een begroting gedekt moet worden ga je niet zomaar de benzinerpijs verhogen (prijs benzine is vergeleken met vorig jaar nu 10ct goedkoper + het feit dat een vat gewoon bijna 100 dollar minder kost, 1x raden wie de prijs zo omhoog gooit in dit land) en een snelheidsboete met 40% verhogen.

Ze pakken iedereen aan en lonen gaan ze bevriezen behalve dat van hun zelf.
Waarom gaan hun niet een beetje zelf het goede voorbeeld geven.
Waar blijft het kwartje van kok die maar tijdelijk was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wie is er schuldig aan de val van het kabinet?"

huhhhhhhh...het kabinet zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemeenteraadverkiezingen, Bush (die is de oorlog begonnen), de partijenpolitiek en de drie egoistische hoofdrolspelers. Amen.