Is het mogenlijk om ingeschreven te blijven staan in rijswijk terwijl ik een half jaartje in nijmegen ga werken?

Ik woon samen met mijn vriendin in rijswijk. Nu ben ik van plan een poosje in nijmegen te verblijven om wat dingen op te pakken zodat ik verder kan met mijn vriendin. Nu vraag ik me af ik ik mezelf gewoon ingeschreven kan laten staan bij mijn vriendin in rijswijk en hier een baantje kan zoeken enzovoorts.
Hoop dat iemand me hier kan helpen!

Groetjes,

N

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

ik zou dit even navragen bij de desbetreffende gemeentes
misschien dat je een tijdelijke inschrijving kunt doen in Nijmegen als je daar tijdelijk bij vrienden/ouders intrekt of een huis huurt.
Wij van gv kunnen daar denk ik geen goed antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Alleen bij een verhuizing moet je je in laten schrijven in je nieuwe gemeente, maar als je bij een vriend gaat logeren in Nijmegen, terwijl je afwikkelt wat je wilt doen daar, kan je gewoon in Rijswijk ingeschreven blijven.
Ik zou het bij een sollicitatie in je brief vermelden, waarom je een postadres in Rijswijk hebt, of anders een postbus openen in Nijmegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan dat wel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in Rijswijk een huurhuis hebt zou ik eerst even uitzoeken of je hierdoor je woonduur verliest. Anders kun je misschien beter geen slapende honden wakker maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dient je in te schrijven in de gemeente waar je de grootste gedeelte van het jaar verblijft.

Als het evenveel in Nijmegen als in Rijswijk is dan weet ik het ook niet meer. Maar meestal ben je toch een aantal dagen meer op het ene adres; dat adres dien je als woonadres aan te houden.