Dat is allemaal spel, politiek is spel.
Je zult zien dat er straks best wel partijen aanschuiven als de pvv veel stemmen zal krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste moeten ze dan zien de grootste te worden. Als zij maar genoeg stemmen hebben, dan hoeven ze er niet eens een tweede partij bij te hebben. Maar dat is volgens mij in Nederland nog nooit gebeurt en met het huidige aantal partijen zie ik dat niet gebeuren.

Daarnaast loopt iedereen nu te schreeuwen dat ze niet met Wilders willen regeren, maar als Wilders al de meeste stemmen zou krijgen, dan zou het me niets verbazen als er politici zijn die opeens als een blad aan een boom omdraaien, verlekkerd door het vooruitzicht op het pluche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is precies waarom de PVV nooit zal regeren. Ook al zouden ze een absolute meerderheid behalen. Dit land (CDA en PvdA) zal nooit tolereren dat zo'n partij wat te vertellen krijgt. Democratie is hier dus ver te zoeken. Het is niks anders als een toneelspel, waar de regie steeds in handen blijft van de zelfde personen (partijen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je lult uit je nek. Als de PVV meer dan 75 stemmen krijgt, dan zullen ze regeren. En deze reactie zal verwijderd worden vanwege de eerste zin. Vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Balkenende V komt eraan.... nou kan ik smorgens naar me werk (tot 67+)
En kan ik op de snelweg meer gaan betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als ik alle forums/websites/mensen hoort praten. Gaat heel NL de PVV een kans geven.
AWM
14 jaar geleden
Forget it.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
No way... Hou heel NL er even buiten. Één Hitler met twee eeuwen is genoeg jah!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben joods... Ik zie wilders mij niks aandoen omdat ik Joods bent.
Hitler was iemand die uit was om massa-moord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen niet omdat je Joods bent neen ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: volgens mij heb je iets te veel gedronken of heb je een rot avond, maar dit lijkt me niet de manier om te reageren. Het is maar net hoe ver je je oogkleppen wilt openen.
Zelf ben ik qua vele ideeen een voorstander van de PVV, maar weet donders goed dat het nooit iets zal worden. Al zouden ze 75% van alle stemmen krijgen en dus alleen zouden kunnen regeren, dan nog zou het niet gebeuren. Misschien is het zelfs wel beter zo. Sorry, maar je reactie vind ik heel kortzichtig (ben ik niet van jou gewend).
AWM
14 jaar geleden
Oh oh. Wat heeft je Joods-zijn daar nou mee te maken?
Wilders is erg pro-Israel, dus je hebt inderdaad niets te vrezen van hem. Maar als een andere minderheid bedreigd wordt, dan kun je toch ook wel ongerust worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Oh oh. Wat heeft je Joods-zijn daar nou mee te maken?" Twee zielen één gedachte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist doepie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat ook om de manier hoe je met mensen omgaat. Wilders maakt heel de Islam voor gek uit. Hij wil niet met Moslims in discussie gaan.
Dit noem ik geen respect hebben voor mensen.
Nu is die misschien nog 'aardig' maar dat was Hitler de eerste tijd ook. Wacht maar tot hij meer macht krijgt ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorlopig wordt Geert wilders nooit president.
En staat koningin Beatrix nog steeds boven het kabinet zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God zei dank zijn we een monarchie!
rose
14 jaar geleden
@ Doepie: Ik ben helemaal niet keurig aangepast. Moet ik nu bang worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemachtig, waar is die hele discussie voor nodig? Heeft niks met mijn antwoord te maken.
Hoezo 'twee' andere? Je kan ook een kabinet vormen met 5 partijen? Als je totaal maar aan meer dan 75 zetels komt.
De PVV kan niet alleen regeren wanneer hij minder dan 76 zetels haalt. Wanneer hij 27 zetels haalt en er geen enkele partij met hem wil samen werken kàn de PVV niet regeren. Maar moeten dus andere partijen samen gaan werken.
De grootste partij hoeft namelijk niet in het kabinet te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vvd word zeker n bondgenoot vd pvv! Ook cda,pvda en d66 sluiten samenwerking met geert nt uit dus geen paniek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste kan de PVV niet regeren daar zij momenteel nog in de opositie zitten.
Ten tweede; als ze al een grote partij worden waar halen de ze juist mensen vandaan om op de juiste postitie te plaatsen? (Ik kijk even naar een LPF in het eerste kabinet Balkenende....).
Ten derde; er zullen weinig tot geen andere partijen zijn die er iets voor voelen om met de PVV samen een coalitie te vormen.
Ten vierde; steld dat de PVV wint en hun leider Wilders zou president worden (zal altijd een sprookje blijven) in welk land zal hij dan nog welkom zijn? Krijg je een beetje het effect van China en de dalai lama...als jij , dan ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk je dat Wilders dat een probleem zal vinden?
Het demoniseren van Geert Wilders, of dat nu terecht of onterecht is laat ik buiten beschouwing is het levenskarwei van een paar bewindslieden ( Hamer, Pechtold, Kant en Halsema ) drie van hen hebben in een eerder stadium samenwerking met PVV uitgesloten, ook indien er vroegtijdig verkiezingen zouden plaatsvinden.
Geert Wilders had het toen over een Cordon Sanitaire.
Rutte heeft geen moeite met een samenwerking met PVV, Verdonk dito, CDA heeft samenwerking met PVV niet uitgesloten.
De voorganger van Kant, Marijnissen had bij de vorige verkiezingen plaats kunnen nemen in de coalitie met zijn zetels, daar hadden veel van zijn kiezers ook op gerekend, maar de man was te laf en bleef liever in de oppositie. Voor Halsema geldt exact hetzelfde, indien Halsema toen voor de coalitie had gekozen hadden we absoluut geen CU in de zojuist gevallen coalitie gehad.

Als er een coalitie gevormd wordt bij de volgende verkiezingen dan gok ik op PVV (24)-VVD (17)-CDA(32), als het kan met zijn drieën, volgens de laatste peilingen politieke barometer, anders een paar zeteltjes van TON/TROTS(3) van Verdonk om de meerderheid te behalen, C.U(8)zou zich aan kunnen sluiten.
D'66, PVDA Groenlinks en SP in de oppositie.
Zou de coalitie uitkomen op 84 zetels, de oppositie op 66 zetels. In dat geval levert CDA waarschijnlijk weer de Premier, PVV de vice Premier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ipv TON zou je dan beter PVDD kunnen nemem sluit meteen n soap tussen Geert en Rita uit
Om je vraag letterlijk te nemen: De PVV kan regeren zoals elke andere partij, door een coalitie te vormen.

Na je 'uitleg': Het word lastig voor de PVV om partners te vinden. Er zijn meerder opties mogelijk(mochten ze de grootste partij worden):
- Ze vormen een coalitie met de partijen die willen samenwerken: word lastig, aangezien die er bijna niet zijn. Maar sommige partijen gaan ver om te kunnen regeren.
- Ze gaan veel water bij de wijn doen, waardoor ze hun kiezers gaan verliezen, maar wel een coalitie kunnen vormen.
- Ze gaan niet regeren, en de op 1 na grootste partij, krijgt de mogelijkheid om een formatie te maken(dit kan als de grootste partij er niet uit komt, dan gaan ze naar de partij erna, en erna etc. tot ze iets hebben).
- Als ze er echt niet uitkomen: Er komen nieuwe verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is hoe kan de PVV regeren? Ik ben van mening NIET.

Toegevoegd na 1 dag:
De pvv heeft niet mijn voorkeur maar ik denk ook niet dat ze voldoende afgevaardigde krijgen om het aantal behaalde zetels op te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PVV kan regeren door
1) De goortste partij van Nederland te worden EN genoeg zetels te halen door alleen te besturen (76 zetels). Dit is bij mijn weten nooit voorgekomen, en is dus een zeer nonwaarschijnlijke situatie

2) Met andere partije samen een coalitie te sluiten. Op dit moment is het zo dat veel partijen hier geen zin in hebben, omdat ze OF het ompleet oneens zijn met de standpunten van dhr wilders, of het niet kunnenvinden met dhr wilders zelf.

Het is niet ondenkbaar dat er partijen zijn die de kans om vanuit een minderheidspositie tin de regering te komen de PVV gaan steunen. Echter, zodra dit om splinterfracties gaat, heeft de coalitie zeer veel perners nodig.En hoe meer partners, des te meer meningen en daarom het risico op een snelle breuk in de kamer.

De enige echte manier om te regeren is door standpunten na de verkiezingen iets te laten vieren en andere partijen te overtuigen dat ze goede ideeen hebben voor de toekomst. Als dat niet gebeurd, zulen de andere partijen waarschijnlijk heel veel doen om een coalitie te vormen zonder de PVV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we hopen en bidden, dat we het antwoord op die vraag nooit zullen weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die min maar even voor je rechtgezet met een + van mij. En ik mudra met je mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het overgrote deel van nederland op de PVV stemt zullen ze wel moeten.Het volk heeft dan gesproken.Zoals het volk al 4x zo gestemd heeft,dat het fout is gegaan.
Dit gaat niet gebeuren.Zoals de andere partijen steeds hebben gezegd,ze willen niet reageren met de PVV.Maarja,eerst zien,dan geloven.Als de PVV de grootste partij word,hoop ik dat ze geleerd hebben van de LPF.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Balkenende V komt er aan. En die kan met niemand regeren en dus ook niet met Wilders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euhh, niet? En anders valt zo'n kabinet snel, de oppositie zal een ramkoers tegen een Wilderskabinet gaan varen. Of er komt snel onenigheid in zo'n kabinet. Ik denk dat als er een kabinet komt met de PVV dat we er vanuit kunnen gaan dat we binnen korte tijd weer naar de stembus kunnen. Tenzij de PVV 76 zetels haal, wat vrij onwaarschijnlijk is. Of dat PVV en VVD samen genoeg hebben, ook vrij onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noemen we een minderheidskabinet.