Omdat het een zogenaamd unincorporated territory is, zoals nog een hele rij andere gebieden.

"Een unincorporated territory (een niet-geïncorporeerd gebied) is een term die in de Verenigde Staten wordt gebruikt voor een gebied dat wel door de VS wordt beheerd, maar dat geen integraal onderdeel uitmaakt van de VS. De volgende gebieden zijn momenteel unincorporated territory's:

Amerikaanse Maagdeneilanden
Guam
Noordelijke Marianen
Puerto Rico
Amerikaans-Samoa
Baker
Howland
Jarvis
Johnston
Kingman
Midway
Navassa
Wake

Ook Bajo Nuevo en Serranilla worden door de VS opgeëist als unincorporated territory's, maar deze gebieden worden momenteel bestuurd door Colombia. Merk op dat Palmyra ook een tot de VS behorend eilandterritorium is, maar dat dit gebied wel een integraal onderdeel is van de VS en dus een incorporated territory."