is het illegaal om een linkje op je site te zetten, naar een andere site zonder toesteming?

zou dit wettelijk mogen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, het is volkomen legaal om dit te doen. Want dat is juist de kracht van het internet. Anders zou Google ook niet bestaan. Let er wel op dat de pagina geen illegale inhoud bevat, want daar kun je mogelijk - mocht je ooit aangeklaagd worden - aansprakelijk voor worden gehouden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mag ik misschien weten wat er op die link staat? Wat wil je ermee doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zal wel aan de link liggen. Als jij een site hebt waar die site waar jij naar toe linkt niets mee te maken wil hebben kun jij problemen krijgen omdat jij door jouw link die site aan jouw site verbindt. Mensen denken dan dat jullie iets te maken hebben met elkaar wat die ander wellicht helemaal niet wil.

Linken naar een algemene site als nu.nl ofzo is geen probleem. Bedenk dus of je in jouw geval een risico wil lopen of niet. Dat is heel makkelijk te bedenken: zou die ander ook willen linken naar jou of niet? Bij ja kun je het vragen en bij nee zou ik geen risico nemen als het niet om een algemene site gaat.