Kan je je nationaliteit verandern?

Als ik nu bijvoorbeeld naar Amerika ga, en daar ga wonen voor ongeveer 50 jaar, kan ik dan mijn nationaliteit veranderen naar Amerikaans in mijn paspoort etc? Ik ben gewoon 100% nederlands en in nederland geboren. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan altijd je nationaliteit veranderen als je voldoet aan de eisen van het betrokken land.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan. Maar dat houdt in dat je een zwaar examen moet afleggen in Amerika en het wetboek zowat uit je hoofd moet leren. Ik heb twee zussen die de Amerikaanse nationaliteit hebben aangenomen, een broer is Australiër geworden en een New-Zealander. Allemaal emigranten dus. De helft heeft spijt van de overstap, dus bedenk je goed. Bedenk wat de voor en nadelen zijn.