Hoe schrijf ik een goede juridische verklaring?

Drie jaar geleden deed ik wekelijks oppassen bij een alleenstaande vader met een zoontje. Indertijd maakten hij en zijn ex-vrouw elkaar al het leven zuur.
Over twee weken moet de vader in kwestie voor de rechtbank verschijnen, omdat zijn ex-vrouw hem uit de ouderlijke macht wil zetten.
Hij heeft mij gevraagd of ik een verklaring kan schrijven voor hem. Wil ik zeker doen, alleen heb ik geen enkel idee wat de vorm van zo'n verklaring is en wat daar allemaal in moet staan.
Op internet kan ik er niets over vinden, iemand die me kan helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (3)

Je moet het je eigen niet te ingewikkeld maken, je hoeft enkel een brief te schrijven met daarin hoe de man is als vader in jouw ogen, zet er ook precies in wat jullie relatie is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag aan de vader of deze jou wil laten bellen door zijn advocaat, zodat zijn advocaat een goede verklaring kan schrijven namens jou, of je eventueel tips kan geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag stellen is de vraag beantwoorden. Zoals jij het stelt vraagt de man jou gewoon om zoveel mogelijk goede dingen te schrijven over hem en zijn gedrag ten aanzien van zijn kinderen en wellicht zijn ex-vrouw. Daartoe behoef je geen juridische aspecten aan te dragen. Alleen maar de waarheid vertellen en niets dan de waarheid. Een van die waarheden is wellicht, dat hij niemand anders heeft die dergelijke "waarheden" voor hem zal schrijven. Ik zou er dus maar lekker van af blijven. Wat weet jij eigenlijk van hem uit ervaring met zijn kinderen en dat ten opzichte van zijn ex vrouw? Je schrijft zelf: " drie jaar geleden........." Je weet dus helemaal niks waarschijnlijk. Het beste is maar dat je niets onderneemt, want het kan de man zomaar in een kwaad(juist) daglicht stellen.