Bestaat het probleem van de Chinese handel in babymelkpoeder alleen in Nederland?

Bijvoorbeeld omdat Nutricia, een grote producent van melkpoeder, een Nederlands bedrijf is, of wordt er ook vanuit andere Europese landen op grote schaal babymelkpoeder naar China gestuurd?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel het sturen van babymelkpoeder door Chinees-Nederlandse consumenten naar familie en kennissen in China.

Antoni
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor. Overal waar goede melkpoeder wordt gemaakt wordt ingeslagen en door familie en vrienden verstuurt.
Voorbeeld: (Engels)
http://www.bbc.co.uk/news/business-22066243
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo'n onzin, er is nog zat goedkope babyvoeding maar dat koopt men niet.... dan krijg je dit gezeur.

Het beste antwoord

Nee. Het maakt de Chinezen niks uit waar de melkpoeder weg komt als het maar goed is.
Naast Nederland hebben in iedergeval Engeland en Nieuw Zeeland hier 'last' van.
http://www.bloomberg.com/news/2013-04-25/milk-smugglers-top-heroin-courier-arrests-in-hong-kong.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Veel dank voor je antwoord! Kort en duidelijk!