Waarom verhogen we niet gewoon de brandstofprijzen als alternatief op de kilometerheffing?

Weet jij het antwoord?

/2500

naast dat er verschillen gaan ontstaan tussen de landen is het dan zo dat het hoofddoel niet bereikt kan worden: Het minderen van verkeer op bepaalde wegdelen op bepaalde tijden.

Ik heb bij de peiling van de ANWB inderdaad een voorstel geschreven om de brandstofprijzen te verhogen (en de vaste lasten omlaag). Wel gekoppeld aan tolpoorten aan de grens zodat de goedkope brandstof van het buitenland gecompenseerd wordt door een tol betaling elke keer dat je de grens passeert. Dat voorkomt effectief brandstof toerisme. (Uiteraard moeten dan de internationale forenzen een passage abonnement kunnen kopen....bv prijs van 5 passages voor een maand lang grens passeren) Voordeel: Geen grote investeringen nodig, geen prblemen met foutieve metingen en geen idioot duur systeem aanschaffen. Want wij burgers moeten dat betalen, of direct of via de belastingen.

De toekomst van het autorijden ligt in de electrische auto's. En dat betekent bij jouw voorgestelde maatregel uiteindelijk veer minder belastinginkomsten. Immers, gebruikers van deze auto's hoeven dan niks meer te betalen.

De brandstof is al verhoog met het kwartje van Kok. Heeft ook niets geholpen behalve de schatkist spekken

Toch is het dan wel een goed alternatief. Omdat kilometerheffing net zo weinig effect zal hebben volgens. Dus als we puur kijken op wat de overheid zou willen, is dat er toch meer geld in het laadje komt. Dan moeten we niet gaan kijken naar de files. Als oplossing voor die files, zou ik zeggen dat de overheid helemaal niets meer moet doen eraan.

Omdat de mensen die in het grens gebied wonen dan weer een groot voordeel hebben. En dus weer geen eerlijke verdeling van de kosten.!

Omdat -volgens de ANWB- er dan juist mensen meer zouden gaan rijden om goedkoop in het buitenland te gaan tanken.

Dit is helaas geen optie. Iedereen zal naar het buitenland gaan om te tanken. Het is goedkoper om naar het buitenland te rijden en daar te tanken, dan hier tanken. Dit werd ook duidelijk met het kwartje van Kok. de benzine werd met 0,25 cent verhoogd. Dit was geen succes.. Maar het is wel slim bedacht;) voor extra informatie zie Wikipedia

Bronnen:
PO kilometerheffing

Als je weet dat 65% van de prijs reeds naar het rijk gaat en er nooit geen kilometer minder om wordt gereden is het gewoon geen optie. Het voorstel zoals het er nu ligt is prima. Heb je een auto en je rijdt geen kilometer dan betaal je ook geen ene cent aan belasting of andere kosten. Pas als je gaat rijden wordt er afgerekend. Nu is het zo dat als je een auto hebt en je rijdt geen kilometer dan betaal je tocht belasting. De zogenaamde houderschapsbelasting. Deze verdwijnt; evenals de BPM (hierdoor worden auto's in Nederland goedkoper; vergelijkbaar met het buitenland). Kortom; hoe meer je rijdt hoe duurder voor je knip. Prima plan.

Het gaat erom dat de spits ontlast wordt, dat bereik je niet met bezineprijzen te verhogen.

Je gaat er in je vraagstelling van uit dat er meer geld moet worden opgehoest door de burgers. Ik denk dat het juist zo moet zijn dat de belasting druk omlaag moet door te bezuinigen op alle vormen van subsidie en linkse hobby's. Een kleiner ambtenaren apparaat en minder regelgeving. Dan blijkt dat we uiteindelijk zelfs de benzine prijzen kunnen verlagen naar de niveau's van de ons omringende landen!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100