Welke papieren heb ik nodig om te verhuizen naar de Canarische eilanden?

Ik ben van plan om deze zomer te emigreren naar de Canarische eilanden, maar ik heb begrepen dat, dat niet even makkelijk gaat als verhuizen naar het spaanse vaste land. Ik kan er op het internet geen informatie over vinden, maar wellicht is er hier iemand die het al heeft gedaan en er meer over weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je moet, als je langer dan 3 maanden blijft, een verblijfsvergunning voor EU-burger aanvragen. Je moet er vanuit gaan dat je 120% van het netto minimuminkomen per maand voor Spanjaarden moet kunnen aantonen of voldoende spaargeld voor minimum 1 jaar op de bank hebben staan indien je economisch niet-actief bent. Verder heb je in ieder geval een geldig paspoort nodig en een ziektekostenverzekering.

Let op (ik weet niet of dit voor Spanje geldt, maar wel voor meerdere andere EU-landen): Vaak mag je het 1e jaar alleen met een TeWerkstellingsVergunning in loondienst werken. Werken als ZZP-er is geen probleem.