moet ik aangifte doen bij de politie of melding maken als ik vermoed dat mensen belastbare dingen in mijn garage of erf verstoppen?

Ik ben daar erg bang voor sinds ik heb uitgevonden dat mijn garage in nachtelijke uurtjes is bezocht door enkele onverlaten met een loper...

Toegevoegd na 36 seconden:
Mijn DNA is bij de politie bekend vanwege een wangslijmonderzoek.Ik ben bezorgd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja zou ik wel onmiddellijk doen. Stel dat de politie te horen krijgt dat jij ontoelaatbare middelen herbergt in je garage en even komt kijken, dan moet JIJ dan maar eens uit gaan leggen dat JIJ het daar NIET geplaatst hebt. Dat wordt echt heel moeilijk; oftewel je bent dan behoorlijk de Sjaak! Als je vantevoren dit al meldt, komt bij een bezoek van de politie je verhaal al een stuk geloofwaardiger over. Ik zou er overigens wel met je klauwen van afblijven (immers je DNA is bekend). Als je verder niks hebt gedaan wat het zonlicht niet kan velen, is het feit dat je DNA bekend is van generlei waarde. Het mooiste is dat je die ontoelaatbare middelen laat onderzoeken op DNA en als de jouwe er niet bij zit dan ben je het Baasje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed ontwoord!

Andere antwoorden (1)

U kunt, afhankelijk van de situatie aangifte doen van een aantal zaken:

Artikel 138 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht:
Huisvredebreuk met gebruik van valse sleutels ( loper).

Zijn er ook spullen ontvreemd dan kan er sprake zijn van artikel 311 SR:
Gekwalificeerde diefstal.
AlphaLimaSierra