Het stereotype beeld van de Ambtenaar zegt dat hij weinig of niets doet. Wat een ambtenaar werkelijk doet hangt af van zijn functie. Het enige dat je kunt zeggen is dat hij werkzaam is voor de rijksoverheid. Verder kan hij administratief werk doen, werken bij de reinigingsdienst van de gemeente of bij de politie werken. Het verschilt dus per ambtenaar wat hij doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, de overeenkomst van ambtenaren is dat ze voor het rijk werken zoals een kantoormedewerker bij de gemeente en een politieagent op straat.

Andere antwoorden (8)

Een ambtenaar doet wat de wet (lees baas) hem opdraagt, dus die handhaaft wetten en voert beleid uit dat hem opgedragen is...

Dus eigenlijk is dat de wet die door de uitvoerende ambtenaar handen en voeten krijgt...

Ik weet wel dat dit een popiejopie manier van spreken is, maar als de vraagsteller hierdoor begrip krijgt dan ben ik geslaagd in mijn opzet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen beantwoorden op 'goeie vraag'.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nee, geintje... Je hebt allerlei verschillende ambtenaren.

De mensen die de bruggen en sluizen bedienen zijn ook ambtenaren, net zoals die gasten van Rijkswaterstaat die kruizen boven de weg zetten als er een ongeluk gebeurd is, of de politie, of zoutstrooiers. Mijn collega's en ik bereiden projecten voor om te zorgen dat Nederland bereikbaar blijft en jullie van A naar Beter kunnen, of doen beheer op water en wegen. Ik ken ook ambtenaren die controleren of het ontwikkelingsbeleid van Nederland wel effect heeft, ambtenaren die de verhalen van asielzoekers beoordelen... Mensen bij de gemeente die jouw paspoort uitgeven, zijn ook ambtenaren.
Je kunt het zo gek niet opnoemen of ze zijn in 'ambtenaar-vorm' verkrijgbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'een ambtenaar' werkt voor de overheid. En dat kan van alles zijn. Je kan op een school of universiteit werken. Of op een ministerie. Bij de politie, in het leger. Van kartograaf tot belastingontvangen. Van verpleger tot hondentrainer. Noem het maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samengevat:
Niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha.
Werken voor de overheid, voor de provincie, voor de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En deel van de ambtenaren doet bewust niets, een deel doet onzinnig of nutteloos werk, een deel kijkt de hele dag uit het raam (raamambtenaren) een deel doet zijn/haar best nuttig te zijn, een heel, heel klein deel is echt nuttig. Maar het verschijnsel ambtenaar moet zo klein mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjit, op het verkeerde knopje gedrukt. Zal wel zijn omdat ik de hele dag uit 't raam heb zitten kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kijkt een ambtenaar 's morgens niet uit het raam? Omdat hij anders 's middags niets te doen heeft. Onzin natuurlijk, maar leuk bedacht.
Hetzelfde als iedere andere loonslaaf, maar dan niet in opdracht van een op winst gerichte onderneming, maar van de overheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ambtenaar is een door de overheid aangesteld persoon in openbare dienst. Zijn taak is een specifieke bijdrage leveren aan de voorbereiding en uitvoering van overheidstaken.