Als ze het gedachtengoed van hun partij onderschrijven, lijkt me dat wel het geval.
Anders zouden het maar hypocrieten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo hypocriet, het kan ook zo zijn dat zij menen: "Beter Christelijke normen en waarden dan geen normen en waarden". ;-)
CDA kamerleden moeten 'de Heilige Schrift als richtsnoer voor het politiek handelen aanvaarden'.

Bij de Christenunie moeten kamerleden akkoord gaan met het volgende: 'De ChristenUnie erkent Gods heerschappij over het staatkundig leven, dat de overheid door God is gegeven en in zijn dienst staat en dat christenen de verantwoordelijkheid hebben actief te zijn in de samenleving. Zij fundeert haar politieke overtuiging op de Bijbel, het geïnspireerde en gezaghebbende Woord van God, die door de Drie Formulieren van Eenheid wordt nagesproken en die ook voor het staatkundig leven wijsheid bevat.'

Toegevoegd na 3 minuten:
In het kort komt het op het volgende neer:
Bij de CDA moet je wel op een Christelijke manier handelen, maar hoef je volgens mij dus niet persé christelijk te zijn.

Bij de Christenunie moet je Gods heerschappij erkennen, kortom: geloven in God.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, bij het CDA zijn ook moslims kamerlid (geweest).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, o.a. Coşkun Çörüz. Die heeft 11 jaar voor het CDA in de 2e kamer gezeten.