Waar staat de afkorting BBW voor bij gemeentes?

Kreeg zojuist mijn declaratie formulier terug welke via de gemeente loopt en een gedeelte van de declaraties werden niet overgemaakt naar onze rekening, en we kregen de meegestuurde bonnen ook niet terug, er staat een afkorting achter: BBW. Wat betekend deze afkorting?

Samengevat:
6 bonnen opgestuurd voor declaratie, 4 bonnen + geld overgemaakt terug gekregen en het bedrag van 2 bonnen en de 2 bonnen zelf niet terug gekregen en er staat bbw achter...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

brancheorganisatie bewindvoering wsnp
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zitten er zoveel spelfouten in het antwoord of begrijp ik er echt niets van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het gegoogled, maar wat houd het dan in?..
Misschien betekent de afkorting Bijzondere Bijstandswet. Dat zou kunnen betekenen dat de declaraties niet zijn betaald omdat ze onder die wet vallen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is de Bijzondere Bijstandswet:

Bijzondere bijstand houdt in dat de gemeente burgers financiële steun geeft bij bijzondere kosten. Daarbij kan gedacht worden aan medische kosten zoals een bril, extra stookkosten (bijvoorbeeld bij reuma) of kosten van kledingslijtage door rolstoelgebruik. Voorwaarde is dat de uitgaven absoluut noodzakelijk zijn en de kosten niet uit het eigen inkomen of vermogen betaald kunnen worden. Men komt alleen voor bijzondere bijstand in aanmerking als de kosten niet via een andere regeling of verzekering terug te krijgen is.

Mogelijk moet je dus een beroep doen op de BBW om die andere declaraties vergoed te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de vele informatie.. Het punt is alleen dat wij niet in de bijstand zitten.. Het betreft declaraties van een verbouwing en deze 2 bonnen zijn van d'r schuifpui em vulzand voor onder de nieuwe betonvloer.. Enige suggesties wat BBW voor deze twee dan wel kunnen betekenen??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vertel eens iets meer over de situatie zodat wij niet compleet in het duister tasten. Waarom betaalt de gemeente mee aan die verbouwing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het betreft een stimuleringslening. Een bepaald bedrag tegen 1% lenen voor woningverbetering.. De gemeente keurt de declaraties goed en stuurt deze naar de bank.. Vandaar de gemeente.. Snap nogsteeds niet wat nou bbw is
Je vermeldt er niet bij of het om Nederland of Belgie gaat.

In het laatste geval kan het: Belgisch Burgerlijk Wetboek betekenen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik denk dat je beter de gemeente kunt bellen met de vraag wat het betekent. Ik kom zoveel dingen tegen:
Bureau Begeleid Werken
Belangenvereniging Binnenstadbewoners
Branchevereniging Bewindvoerders WSNP
Bestuur, Beheer en Werken, Welzijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is toch goeievraag.NL?.. Maar ik bedoel ook Nederland in ieder geval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga voor de gein dan eens naar http://www.goeievraag.be
Je zult zien dat het PRECIES dezelfde website is en je zult je vraag daar dan ook op terug vinden.
Vandaar dat ik dus even vermoedde dat je wellicht een Belg zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dit wist ik niet, excuus... Heb je wellicht een antwoord op mijn vraag als het uit Nederland komt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit.
Nee, ik heb nog geen antwoord. Ben ermee bezig.
BBW staat voor: Berekening van Bouwkosten van Woningen