Als er een noodverordening geld in een dorp en je woont daar en je word aangehouden heeft de politie dan veel te zeggen ?

Vanwege project x haren komt er een noodverordening ik woon hier en wil natuurlijk ff kijken maar als de politie me aanhoud wat kunnen ze doen ? En maakt het veel uit als ik 5 straten verderop woon ?.wat is dan de beste smoes ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Woon je soms in haren? ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las het net op AD.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Lol

Antwoorden (3)

Volgens mij betekent de noodverordening in dit geval dat de politie je kan verordonneren (opdragen) weg te gaan van een bepaalde locatie. Doe je dat niet, of draag je bij aan bepaalde ongeregeldheden, dan kunnen ze je arresteren en voor een korte tijd vasthouden.
In dit geval heb je volgens mij geen smoes nodig, omdat je er nu eenmaal woont. Wel zou ik ervoor zorgen dat je naar huis gaat op het moment dat het uit de hand dreigt te lopen of dat de politie jou of mensen in het algemeen opdraagt weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de burgemeester van haren moet de noodverordening uitvaardigen. het hangt er nu helemaal van af, hoe een en ander in de verordening is omschreven. volgens de website van het Algemeen dagblad zal er in de verordening waarschijnlijk staan dat mensen die in Haren niks te zoeken hebben, weg moeten blijven. De politie kan mensen, die zonder redelijk doel toch in Haren zijn aanhouden. Er zal dan proces verbaal worden opgemaakt tegen deze mensen. Als je zelf in Haren woont heb je in dat geval geen last van de noodverordening.

Is een en ander in de verordening specifieker omschreven, bijv dat je niet in de straat mag komen, als je er niet woont, of als je geen redelijk doel hebt, anders dan naar het feestje gaan, dan mag ook jij daar niet komen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Natuurlijk wil je kijken, zou ik ook doen. Zorg gewoon dat je wat op zak hebt waaruit je adres blijkt. Ga er naar toe via een route die naar je huis leidt, zodat je logisch kan verklaren dat je door die straat moet.