Als je naar een ambassade vlucht. Kan je daar wel makkelijk overleven? Het is toch meer een kantoor, dan een hotel?

We weten dat Julian Assange in de Ecuadoraanse Ambassade zit, waar hij niet zomaar opgepakt kan worden door de politie. Waar wat valt er te doen daar?

Hij is niet de enige die denk ik naar een Ambassade vlucht om vrij te blijven in handen van anderen (in dit geval de Britse Politie).

Ik snap wel dat je daar een krantje kan lezen, maar zijn ambassades wel ingericht om mensen tijdelijk op te kunnen vangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
ronron1212
11 jaar geleden
Deze antwoorden waren er gisteren ook al aarsvarken. Nee het is geen hotel maar wel een toevluchtsoord. Waar je veilig bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die antwoorden waren er ook ja, totdat iemand het nodig bleek te vinden om ze onnodig te verwijderen....

Antwoorden (3)

Natuurlijk is een ambassade ingericht om te dienen als slaapplaats voor meerdere personen. Het is weliswaar geen hotel, maar als bijvoorbeeld Obama rondreist, dan overnacht hij altijd in de US ambassades.
Een ambassade is wat dat betreft net zo goed als een hotel.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mits je asiel aanvraagt of dergelijke. Niet zomaar. Of je moet een hoogwaardigheidsbekleder zijn (zoals Obama).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk niet.
De hele ambassade van Ecuador bestaat maar uit
7 kantoorkamers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, uit 11 kamers (Volkskrant 18 aug.)
Zoals hierboven gezegd: ambassades zijn ingericht om (een beperkt aantal) gasten huisvesting te geven. Dat doen ze echter alleen als daarvoor diplomatieke redenen zijn.

In het geval van Julian Assange is er politiek asiel aangevraagd. Dat deed hij bij de Ecuadoraanse Ambassade omdat hij wist dat de president van Ecuador hem dat asiel zou geven (uit eerdere betrekkingen). Een dakloze hoeft niet te rekenen op asiel, omdat daar geen diplomatieke reden voor is.

Een ambassade is inderdaad meer als kantoor dan als 'hotel' ingericht, maar je moet Assanges verblijf in de ambassade dan ook niet als een 'hotelbezoek' zien. Hij wacht daar nog steeds af wat er met hem gebeurt.

Hopelijk was dit een nuttig antwoord op je vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de ambassade van Ecuador is niet ingericht voor het verblijf van gasten.
De hele ambassade bestaat uit 7 kamers,
in een groot gebouw waar nog meer ambassades zijn.

Assange heeft een heel klein kamertje.
En omdat hij nergens kan komen, buiten die 7 kamers,
heeft hij een loopband voor zijn beweging.
Er is geen douche.

Maar je hebt niet meer nodig dan water en eten....
om te overleven.

Dat alles volgens correspondente Lia van Bekhoven,
die dit vertelde gisteravond bij Knevel en VdB.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze schijnen ondertussen wel een douche te hebben geplaatst. ;-) http://www.nydailynews.com/news/world/wikileaks-founder-julian-assange-faces-boredom-stress-ecuador-embassy-article-1.1138587
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, en ook een kitchenette.
Maar iemand is het toch niet eens met mijn
antwoord en met wat Lia van Bekhoven daarover zei:
minnaar, bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt een beetje aan de rijkdom van een land. Want Nederland heeft vrij grote ambassades in het buitenland, maar de kleinere landen hebben vaak maar een ambassade met een kleine oppervlakte... Ecuador zal dus zo te horen niet erg rijk zijn :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn 11 kamers in deze ambassade (VK 18 aug)