Als je ingeschreven staat bij een coffeeshop kun je dan nog aangenomen worden bij de Marrechausee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar Lonneke, weet je niet dat als iemand zegt: "Een vriend van mij heeft...." iedereen denkt dat het over jezelf gaat - ook wanneer dat niet het geval is? Dit lijkt me een goede manier om op een zwarte lijst te belanden - als de Marechaussee die heeft.

Antwoorden (2)

Nee. Bij de Kmar (bij heel defensie) mag je geen drugs gebruiken (ook geen wiet).
Als je je laat uitschrijven kom je weer in aanmerking. Maar de kans dat je door de sollicitatieprocedure komt is heel klein! Vooral nu we nog maar heel weinig mensen toelaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Werk jij zelf bij de Kmar, dat je ´we´ schrijft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o had dat geneens door. maar ja dat klopt .)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weten 'jullie' of iemand staat ingeschreven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo het vermoeden dat dit gevoelige informatie is die de Kmar dame of heer ambtshalve niet mag verklappen. Je kan natuurlijk wel zelf bedenken dat als de Kmar je gaat 'doorlichten' ( en dat lijkt me vrij aannemelijk in die sector) zij de weg wel weet. En geregistreerd bij coffeeshop betekent geregistreerd in de ambtelijke databanken. Fluitje van een cent voor de Kmar lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gevoelige informatie?
Ze vertellen het je op elke informatie dag. VeiligheidsonderzoekAls je solliciteert naar een baan bij Defensie stelt de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) een veiligheidsonderzoek naar je in. Doel ervan is om vast te stellen of je je verplichtingen bij de overheid onder alle omstandigheden getrouw zult vervullen. Er wordt onder meer nagegaan of je ooit met Justitie in aanraking bent geweest en of je je bezighoudt met activiteiten die de veiligheid van de Staat kunnen schaden. De MIVD begint doorgaans pas met het veiligheidsonderzoek nadat de overige selectie-onderdelen van je sollicitatieprocedure zijn afgerond, zoals eventuele medische en psychologische testen. Lees de brochure voor meer informatie en het staat gewoon op de site
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doelde erop (wellicht ook totaal onterecht) dat de Kmar niet zomaar uit de school zou klappen over zaken als werkwijze. Ik doelde niet op de informatie voor de sollicitant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je antwoord! Ik ben er niet meer na binnen geweest. Ik blow zelf niet maar 2 vrienden van mij zaten daar en zou zonde zijn als
Je daarop afgewezen zou worden dan
Als je echt overweegt bij de Marechaussee te gaan, zou ik het risico niet nemen. Misschien dat ze er dit jaar niet naar kijken, maar is dat over drie jaar nog zo? Dat kan niemand je garanderen.

Als ik belangstelling had om toe te treden tot dit corps van wetshandhavers, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en zorgen dat ik niet bij zo'n omstreden, semi-illegale instelling als klant (softdrug-gebruiker) ingeschreven sta.