NVU http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Volks-Unie
*Nederlandse politieke partij
*wordt als extreem rechts beschouwd (geen verschil)
*neonazistisch karakter
*fascistische hoek
*wil in de grondwet opnemen dat de Germaans-christelijke cultuur dominant moet blijven, ze wil een onmiddellijke immigratiestop, onmiddellijke uitzetting van criminele, illegale, en werkloze vreemdelingen en stopzetting van de bouw van nieuwe synagogen, moskeeën en hindoetempels.
* AbvakaboFNV verbiedt haar leden om hiervan lid te zijn (geen verschil)

Voorpost http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorpost_%28organisatie%29
*Geen politieke partij maar een vereniging uit Vlaanderen, Nederland en Zuid-Afrika.
* beschouwt zichzelf als volksnationalistisch
* sommigen beschouwen ze als extreemrechts (geen verschil)
* wil een hereniging van Vlaanderen met Nederland
* wordt door sommigen beschouwd als fascistisch en racistisch (bijna geen verschil)
* AbvakaboFNV wil niet dat je lid bent van hun én van de voorpost. (geen verschil)

Het grootste verschil is dus dat de NVU een politieke partij is en de Voorpost een vereniging en hun doelen zijn verschillend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
een vakbond wil gaan bepalen of je ergens lid van bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee de vakbond weigert jou blijkbaar als lid als je ergens anders lid van bent. Ik hoop bijv dat een schietvereniging iemand weigert als die persoon ook lid is van iets neonazistisch ofzo.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ik wist niet dat een vakbond inzage had in ledenbestanden van andere verenigingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zullen dat ook niet doen, of ze zetten het in hun voorwaarden of ze doen er verder niets mee maar hebben ze zich op deze manier in hun ogen verre gehouden van de vereniging/politieke partij? Geen idee....