Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen je persoonlijke gegevens negatief worden gebruikt als je namens een mensenrechtenorganisatie brieven stuurt aan ambassades?

Om aandacht te vragen voor "speciale"gevallen.
Zo ja hoe doen ze dat?
Of is dat bangmakerij van die persoon die me dat vertelde? Wat raden jullie aan te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
748
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is hier volgens geen China, en ik geloof dat er nog niemand hiervoor is opgepakt en wordt weggestopt of gemarteld.
Dus nergens om bang voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha, nee gelukkig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor! Dat is een beetje paniekzaaierij. In de eerste plaats schrijf je namens een mensenrechtenorganisatie, en niet op persoonlijk titel. Je bent dus alleen de schrijver van het bericht, en je vermeldt alleen een naam. Naar je naam wordt amper gekeken.

En ook als je op persoonlijke titel zou schrijven, dan is het nog maar de vraag of je daar problemen mee zou krijgen. Het enige wat ik me. met heel veel fantasie, zou kunnen voorstellen is, dat als je een ambassade werkelijk maandenlang bestookt met emails, telefoontjes en brieven, en daar ook dagelijks op de stoep staat met een spandoek, je in bepaalde landen niet welkom zou zijn als je daar op vakantie wilt. Maar dan moet je echt denken aan landen als Iran of Noord-Korea. Voor bijna alle andere landen zal gelden, dat je gewoon het recht hebt, om ergens aandacht voor te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is eerder wel bangmakerij,ik heb dit ook al meermaals gedaan en nog niets van ondervonden.Dus doen!
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding