Je moet dan naar het gemeentehuis gaan, met een nieuwe pasfoto. Dan moet je daar vragen hoe en wat. Zij weten het precies!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je krijgt overigens een nieuwe en geen verlenging. Het kost ook geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verlengen kan niet. Je krijgt een nieuwe.

In de link staat er een heel verhaal over.
Maar in het super kort:
- maak een kleurenfoto in zo een hokje (bijv op het station)
- neem je pin kaart mee
- neem je 'oude' ID kaart mee.
- ga naar het gemeentehuis, trek een nummertje, en aanvragen...

Als u de Nederlandse nationaliteit heeft, kunt u een paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U moet beide documenten persoonlijk aanvragen. U moet bij het aanvragen al uw reisdocumenten meenemen (paspoort en ID-kaart). Ook als deze verlopen zijn. Ook heeft u 1 goedgelijkende kleurenpasfoto nodig die voldoet aan de pasfoto-eisen. De ID-kaart en het paspoort worden ook wel reisdocumenten genoemd. U mag tegelijkertijd een paspoort én een Nederlandse identiteitskaart bezitten. Beide zijn meestal 5 jaar geldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let er als je zelf de foto maakt goed op dat hij voldoet aan de nieuwe eisen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/welke-eisen-stelt-de-overheid-aan-mijn-pasfoto-voor-mijn-paspoort-of-identiteitskaart.html