Tot wanneer kan je met je stundenten ov chipkaart reizen in de zomervakantie?

Want ik neem aan dat je niet met die ov chipkaart heel de zomer gratis kunt reizen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Alleen bij een weekabo is het anders, ik weet niet wat je hebt dus ik heb beide abo's hier neer gezet. Kijk anders goed in de link van de bron.

Weekabonnement
vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.

Weekendabonnement
vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
vrij reizen op Goede Vrijdag (6 april)
vrij reizen vanaf 12.00 uur op donderdag 5 april, en woensdag 16 mei
korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus met een weekabo kun je van 16 juli tot 16 aug met korting reizen.

Een weekabo is niet anders in de zomervakantie, je kunt met korting reizen door de week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een weekendabo kan je wel de hele zomervakantie vrij reizen; je kan een weekabo alleen tot een bepaalde datum omzetten naar een weekendabo, dit waarschijnlijk om 'misbruik' in de zomermaanden te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar haal je die informatie vandaan dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ik las weekabo. Er staat toch dat je met je weekendabo gewoon mag reizen? Dus gratis in het weekend maar niet gratis doordeweeks, zoals normaal. Je hebt wel korting doordeweeks.