Ik heb wajong en wil NTI mbo4 opleiding van 3 jaar doen incl. stage. kan en mag dit?

ik wil zit nu 1,5 jaar thuis en ben nu 1 jaar onder behandeling. Ik ben een slimme meid maar kan door oa m'n angsten niet werken of naar school. Omdat ik me op de toekomst wil focussen maar nog geen dimploma's heb (22jaar) wil ik een THUISstudie gaan volgen. Deze bevat in de laatste maanden ook stage, dit kan dus over 1 jaar maar ook pas over 3 jaar zijn en zal ook part time zijn (eigen keuze) mag dit? wat zijn de gevolgen voor m'n uitkering? met wie bij het uwv moet of kan ik dit bespreken want ik heb geen werkcoach? en op het wijzigingsformulier staat niks over thuisstudie volgen. Wie kan mij helpen? Ik wil het heel graag goed doen. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Bovenaan de goedkeuring Wajong moet een naam staan van degene die de aanvraag heeft behandeld. Neem met die persoon of collega contact op. Mocht dit niet lukken om 1 of andere reden, zou ik even binnenlopen bij het UWV Werkbedrijf, daar moeten ze je door kunnen verwijzen naar een juiste afdeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste gast107612,

Een opleiding/thuisstudie vanuit je Wajong-uitkering kan een goede mogelijkheid voor je zijn.

Overleg dit wel eerst met de arbeidsdeskundige/werkcoach van UWV.
Hij bekijkt wat je mogelijkheden zijn en kan je adviseren/ondersteunen.

Het is geen probleem dat je geen arbeidsdeskundige/werkcoach hebt.
Je kunt bellen met UWV, 0900-9294.
Mijn collega’s kunnen dan zorgen dat de arbeidsdeskundige/werkcoach waar je onder valt, contact met je opneemt.

De gevolgen voor je Wajong-uitkering:

Heb je op of na 1 januari 2010 een Wajong-uitkering aangevraagd ?

De hoogte van je Wajong verandert dan als:

- Je recht hebt op studiefinanciering of een tegemoetkoming scholieren
- Je ouders nog recht hebben op kinderbijslag voor je tijdens je opleiding.

De Wajong-uitkering is dan 25% van het minimumloon.

Is dit niet het geval dan verandert de hoogte van je Wajong-uitkering niet.

Actuele informatie vind je op deze pagina: http://bit.ly/ucLLxc

Heb je al een Wajong-uitkering voor 1 januari 2010 ?

De hoogte van je Wajong-uitkering verandert dan niet.

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare